بارش اولین برف پاییزی در آذربایجان‌غربی/ کاهش ۶ تا هشت درجه‌ای دما

اولین برف پاییزی استان آذربایجان‌غربی را سفید پوش کرد و دمای هوا ۶ تا هشت درجه‌ سرد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: اولین بارش برف پاییزی در ۲۴ ساعت گذشته از چالدران گزارش شد که موجب سفید پوش شدن این شهر شده‌است.

مهدی کریمی روز سه‌شنبه افزود: ارتفاع  برف در این شهرستان از شب گذشته تاکنون ۱۵ سانتی متر گزارش شده‌ است که البته در هشدار صادر شده روز گذشته نیز پیش بینی بارش انجام شده بود.

 

وی می گوید: بارش برف علاوه بر شهرستان چالدران، در شهرستان های اشنویه در جنوب استان و سلماس در شمال استان نیز گزارش شده است.

کریمی اظهار کرد: با توجه به تداوم بارش در برخی مناطق احتمال مه گرفتگی شدید، کولاک برف و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی استان تا پایان امروز /سه‌شنبه/ در آذربایجان غربی وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش برف و باران در استان با کاهش شدید ۶ تا هشت درجه‌ای دما و وزش باد همراه بود و لازم است شهروندان نکات ایمنی را رعایت و تجهیزات زمستانی را در صورت تردد جاده‌ای به همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه هم برای استان پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود شهروندان با توجه به لغزنده بودن جاده‌های استان در صورت امکان از تردد غیر ضروری در محور‌های مواصلاتی بپرهیزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.