مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی در امور مجلس گفت: ۵۰ میلیون نسخه کتاب در سه هزار کتابخانه کشور برای مطالعه در دسترس اعضای کتابخانه‌ها است.

سیدحسن سیدابراهیم  در آیین بزرگداشت روز کتاب ، کتابخوانی و کتابدار استان سمنان گفت: کتابخانه های عمومی کشور حدود ۶۰ نوع خدمت متنوع از جمله مرکز خلاقیت، کلاس های مهارتی، و کتاب‌های دیجیتال به متقاضیان ارائه خواهد شد.

وی با قدردانی از حمایت‌های مسوولان ارشد استان سمنان برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ادامه داد: توسعه اقدام‌ها در راستای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی به یقین در مقابله با آسیب های اجتماعی موثر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در این آیین گفت: انتخاب سمنان به عنوان «پایتخت کتاب ایران» فرصتی ارزشمند است که باید به بهترین شکل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی تاکید کرد: عنوان «پایتخت کتاب ایران» که بر اساس شایستگی و ارائه روش‌های نو برای کتابخوانی و کتاب رسانی به سمنان اعطا شد، امری بسیار ارزشمند است که باید به بهترین نحو ممکن از این ظرفیت و فرصت پیش آمده استفاده شود.

استاندار سمنان هم گفت: کتاب یکی از بهترین، با ارزش ترین و موثرترین غذای روح انسان است و باید در سطح آموزش و پرورش، جامعه و خانواده به دنبال ارتقاء و توسعه کمی و کیفی فرهنگ کتاب و کتابخوانی بود.

سیدمحمدرضا هاشمی با اشاره به اینکه امسال و با انتخاب سمنان به عنوان«پایتخت کتاب» سالی بسیار شیرین و پر مسئولیت است، افزود: انتخاب سمنان به عنوان شهر پایتخت کتاب امری ارزشمند است که باید به بهترین شکل ممکن از این فرصت استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.