پایش زیست محیطی و کنترل آلودگی حوضچه بنادر شهید باهنر

طرح پایش و کنترل آلودگی حوضچه بنادر شهید باهنر و شهید حقانی با هدف آنالیز آب و رسوبات و ریز موجودات دریایی درحال انجام است.

حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به پایش آلودگی‌های سالیانه بنادر شهید باهنر و شهید حقانی گفت: اتخاذ روش‌هایی نوین مقابله با آلودگی دریایی به میزان قابل توجهی در امر کاهش و حذف تهدیدات زیست محیطی اثرگذار است.

او گفت: در این پایش با سنجش دقیق میزان آلودگی‌های عمق دریا و نیز شناسایی سر منشاء این آلودگی‌ها، اقدامات مقابله‌ای در راستای کاهش و رفع آلاینده‌های دریایی ناشی از منابع مختلف در محیط زیست دریایی به عنوان نقطه عطفی موثر در اتخاذ تصمیم‌های و روش‌های بین‌المللی است. 

محمدحسینی تختی ضرورت تدوین برنامه‌های جامع پیشنهادی را به عنوان کاهش خطرات احتمالی برشمرد و خاطر نشان کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته باید مطابق با سیاست‌های برنامه‌ریزی شده بین‌المللی و منطقه‌ای باشد که این امر نیازمند همکاری با سایر ارگان‌ها است. 

گفتنی است؛ بندر شهید باهنر یکی از بنادر چندمنظوره استان هرمزگان و جزو بنادر فعال و قدیمی ایران محسوب می‌شود.

این بندر سومین بندر ترانزیتی ایران و دومین بندر بزرگ استان هرمزگان است که در امور صادرات کالای نفتی، غیرنفتی، حمل‌و‌نقل کالا و حمل‌و‌نقل مسافری داخلی و بین‌المللی فعالیت ویژه‌ای دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.