آیین رونمایی از کتاب که ماهی برآید با موضوع زندگی فیلسوف شرق حکیم حاج ملاهادی سبزواری روز سه شنبه با حضور شماری از مسوولان، پژوهشگران و نویسنده این اثر در جوان‌سرای اسرار سبزوار برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این آیین گفت: حکیم سبزواری دانشمند، فیلسوف، شاعر و فقیه ایرانی است که در این کتاب شرحی از سرگذشت و حدیث تنهایی و فرزانگی وی روایت شده است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: فرزانگی، منش و بزرگی حکیم سبزواری زبانزد و درس آموز است، چنانکه تامل در آثار و زندگی او مسیر زندگی ما را به سمت بالندگی بیشتر تغییر می‌دهد.

وی اظهار داشت: شهرستان سبزوار مشاهیر و مفاخر فراوانی را در دامن خود پرورده و شایسته است در سبد سوغات این شهر علاوه بر صنایع و محصولات تولیدی، پیوست فرهنگی همچون آثار نویسندگان و ادبای برجسته این شهرستان نیز گنجانده شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت کتابخوانی در تعالی و بالندگی جامعه افزود: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی از جمله مواردی است که رهبر معظم انقلاب نیز آنرا در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار داده اند.

نویسنده کتاب که ماهی برآید نیز در این مراسم گفت: این کتاب به بررسی زندگی فیلسوف، عارف و فقیه برجستهٔ دوران قاجار، حاج ملاهادی سبزواری می‌پردازد.

سعیده شبرنگ افزود: در این اثر داستان زندگی و دوران حیات این فیلسوف بزرگ با بیانی داستانی، برگرفته از تحقیقات و مطالعات انجام شده در منابع مختلف روایت شده است.

وی اظهار کرد: این کتاب در ۴۰ فصل ارائه شده که عنوان هر فصل برگرفته از یک شعر یا مصرعی از اشعار حکیم سبزواری است و عنوان کتاب هم برگرفته از یکی از اشعار این حکیم است که همزمان با روز حکمت و فلسفه در زادگاهش رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.