۳۳ پایگاه راهداری زمستانی ثابت و سیار در محور‌های مازندران جانمایی شد.

حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران ازجانمایی ۳۳ پایگاه راهداری ثابت و سیار در طول محور‌های مواصلاتی استان در راستای اجرای طرح راهداری زمستانی خبر داد.

او افزود: ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین به همراه ۳۵۰ نفر پرسنل برای طرح راهداری زمستانی در راهدارخانه‌های بین‌راهی استان مستقر شدند که براساس برنامه‌ریزی‌ها از ابتدای آبان حدود ۶۱ درصد نیرو‌ها در راهدارخانه‌ها مستقر شده‌اند.

جهانیان با بیان اینکه نمک، شن و ماسه در راهدارخانه‌های استان برای جلوگیری از یخ‌زدگی جاده‌ها دپو شده است، گفت: همه ساله در نیمه اول سال نسبت به تهیه و حمل نمک، شن و ماسه مورد نیاز برای راهدارخانه‌های زمستانی استان اقدام می‌گردد.

او با تاکید بر اینکه هرلحظه احتمال وقوع کولاک، برف و یخ‌بندان در این گردنه ها‌ی استان وجود دارد، افزود: خدمات‌رسانی راهداری زمستانی به این نقاط را در اولویت اول قرار داده‌ایم تا مشکلی برای تردد به وجود نیاید.

جهانیان گفت: در طول گردنه‌ها و محور‌های برف‌گیر حدود ۱۰ دستگاه دوربین نظارتی فعال است که به‌صورت آنلاین از مرکز راهداری استان دوربین‌ها رصد و محور‌ها پایش می‌شوند؛ بدین‌ترتیب در صورت بروز مشکل می‌توان به نزدیک‌ترین پایگاه محدوده برای ارائه خدمات اطلاع‌رسانی می‌شود.

او افزود: تابلو‌های پیام متغییر (VMS) نیز در طول محور‌ها مستقر است و وضعیت جوی و شرایط جاده‌ها را آنلاین اطلاع‌رسانی می‌کند و همچنین تلفن گویای ۱۴۱ شبانه‌روزی در اختیار کاربران جاده است.

جهانیان با اشاره به داشتن ارتباط تنگاتنگ با اداره کل هواشناسی استان دارند، گفت: به‌صورت مداوم و روزانه اطلاعات جوی را از اداره هواشناسی دریافت می‌کنیم تا آمادگی کامل برای مدیریت راه‌ها داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.