معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : طرح تولیدی کاشی و سرامیک "چیاسرام" اکنون حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به احتمال زیاد بهار سال آینده فاز اول آن به بهره‌برداری می‌رسد.

رسول اسکندری معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت مجموعه "چیاسرام" که در زمینه تولید کاشی و سرامیک فعالیت دارد، گفت : این واحد اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در مرحله تکمیل سوله و خریداری و نصب ماشین آلات قرار دارد.

وی یکی از مهمترین نیاز‌های این واحد‌ها را تامین تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز آن برشمرد و افزود: پرداخت این تسهیلات مصوب شده و در مراحل نهایی است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری این واحد در فاز اول را بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: تا کنون نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.

اسکندری ابراز امیدواری کرد با تامین به موقع منابع مالی، بهار سال ۱۴۰۳ شاهد راه‌اندازی فاز اول کارخانه چیاسرام باشیم.

وی ظرفیت این واحد تولیدی در فاز اول را تولید سالانه ۴۰ میلیون مترمربع اسلب سرامیکی عنوان و تاکید کرد: تولید این واحد در فاز‌های آتی به ۱۰ میلیون مترمربع در سال خواهد رسید.

معاون معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت کرمانشاه با بیان اینکه چیاسرام به نوعی بزرگترین تولیدکننده کاشی و سرامیک استان محسوب می‌شود، افزود: این مجموعه در زمینه تولید اسلب سرامیکی فعالیت دارد. در حال حاضر بازار کشور از تولید کاشی و سرامیک تا حدودی اشباع است، اما برای تولید اسلب سرامیکی هنوز جاری کار فراوانی وجود دارد.

اسکندری اظهار کرد: رویکرد مجموعه چیاسرام علاوه بر تامین نیاز داخلی، صادرات به کشور‌های دیگر است.

وی اشتغالزایی این واحد را حدود ۶۰۰ نفر اعلام کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.