کرملین: روابط نظامی با ایران در حال توسعه است

سخنگوی کرملین در نشست خبری خود از واکنش صریح به ادعا‌های کاخ سفید درباره ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه خودداری کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز چهارشنبه در نشست خبری خود از اظهار نظر درباره ادعا‌های کاخ سفید مبنی بر اینکه ایران می‌تواند موشک‌های بالستیک در اختیار روسیه قرار دهد، خودداری کرد. 

به گزارش تله تریدر، پسکوف گفت: «روابط ما با ایران از جمله در زمینه همکاری‌های نظامی-فنی در حال توسعه است. اما ما در مورد این اطلاعات اظهار نظر نمی‌کنیم.»

دیشب، «جان کربی»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران قبلاً پهپاد، بمب‌های هوایی هدایت شونده و مهمات توپخانه‌ای برای استفاده علیه اوکراین در اختیار روسیه قرار داده است و ممکن است گامی فراتر در حمایت از روسیه بردارد و موشک‌های بالستیک خود را در ازای دریافت تکنولوژی نظامی از روسیه به این کشور ارسال کند.

پیش از این، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از انتشار گزارش‌های ادعایی مبنی بر درخواست واشنگتن از تهران برای توقف فروش هواپیما‌های بدون سرنشین به مسکو، گفت: همکاری نظامی روسیه با ایران تسلیم فشار‌های ژئوپلیتیکی نخواهد شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اوایل ماه گذشته بار دیگر از گسترش روابط ایران و روسیه ابراز نگرانی کرد و مدعی شد کمک‌های روسیه به ایران در زمینه فناوری می‌توانند علیه اسرائیل یا آمریکا مورد استفاده قرار بگیرند. بلینکن گفت: «فناوری‌هایی که روسیه به ایران ارائه می‌دهد باعث می‌شود ابزار‌های نظامی این کشور پیشرفته‌تر شود و این‌ها می‌توانند علیه اسرائیل یا علیه ما مورد استفاده قرار گیرند.»

پسکوف در ادامه نشست خبری خود همچنین از آتش بس چهار روزه در غزه استقبال کرد و گفت: روسیه در زمره کشور‌هایی است که خواستار آتش‌بس بشردوستانه است، زیرا با برقراری آتش بس است که می‌توان برای حل و فصل مشکلات اقدام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۲
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۲
هر وقت سوخو ۳۵ ها رو دادین از این حرفا بزنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۱ آذر ۱۴۰۲
باشه
آخرین اخبار