گشایش کاوشکده فناوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

کاوشکده فناوری با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افتتاح شد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و افتتاح کاوشکده فناوری گفت: این شهرک ریشه‌دارترین بخش زیست بوم فناوری و نوآوری کشور است که به مرحله بلوغ رسیده و الگوی بسیاری از پارک‌ها و عناصر دیگر این زیست بوم محسوب می‌شود.

سجاد محمدعلی‌نژاد افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بدلیل سابقه فعالیت در این زیست بوم، پیشران حوزه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور به‌شمار می‌رود و جریان‌های شکل گرفته در آن می‌تواند بعنوان الگو در سراسر کشور توسعه یابد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم همچنین از آزمایشگاه‌های مرکزی و جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید کرد و از نزدیک با توانمندی و چالش‌های این شرکت‌ها آشنا شد.

این شرکت‌ها در زمینه‌های مختلفی از پزشکی و سلامت تا ساخت و تولید، شیمی، لیزر و فولاد فعالیت می‌کنند و بر رفع نیاز فناورانه صنعت تمرکز دارند.

حمایت از توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری، پیوند زدن میان ایده‌ها و ظرفیت‌های پژوهشی و فناورانه با نیاز‌ها و مسائل کشور، بازارسازی و کمک به تجاری سازی فناوری‌ها و محصولات واحد‌های فناور و همچنین کمک به بهبود شبکه‌سازی در این زیست بوم از موضوع‌های سفر معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم به اصفهان و بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی این شهر است.


بنابر اعلام  پایگاه اطلاع‌رسانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ، کاوشکده فناوری نمونه‌ای از موزه‌های علم و فناوری در دنیاست که هدف آن ترویج آموزش غیررسمی شاخه‌های مختلف علم از طریق تجربه عملی کار با تجهیزات است و دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند از سراسر کشور با حضور در آن از نزدیک با تجربه‌های علمی بویژه در زمینه علم فیزیک آشنا شوند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.