امین رهبر مدیر نوسازی ناوگان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره تاکسیرانهایی که برای بیمه شدن در انتظار اقدام سازمان تأمین اجتماعی هستند، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۴ به بعد به صورت عمده هر رانندهای که وارد سازمان تاکسیرانی شده است نتواسته با استفاده از یارانه دولتی بیمه شود.
وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ حدود ۲۰۰۰ راننده تاکسی جدید جایگزین رانندگان حذف شده از سامانه تاکسیرانی شدند، اما این امر دیگر تکرار نشد و جایگزینی رانندگان تاکسی متوقف شد، ادامه داد: بسیاری از رانندگان از یارانه دولتی برای بیمه تأمین اجتماعی بهرهمند نمیشوند و حق بیمه خود را به صورت کامل میپردازند در واقع سهمی که دولت (سهم دولت ۵۰ درصد هزینه حق بیمه است) بر اساس قانون برای بیمه تاکسیرانها میپردازد عاید بسیاری از رانندگان نمیشود.
مدیر نوسازی ناوگان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: حدود یک میلیون تومان حق بیمه ماهانه رانندگان تاکسی است که پرداخت این رقم برای همه رانندگان مقدور نیست بنابراین برخی از آنها فقط از بیمه سلامت برای درمان استفاده میکنند و از بیمه تأمین اجتماعی برای بازنشستگی بهرهمند نیستند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرآیند مشخصی برای بیمه شدن رانندگان تاکسی مشخص نیست و اقدام جدیدی در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار ندارد، مدتهاست فهرست رانندگانی که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیستند یا حق بیمه خود را به صورت کامل میپردازند (یعنی از یارانه دولت بهرهمند نیستند) بروزرسانی نشده است بنابراین نمیتوان تعداد دقیق این دسته از رانندگان را اعلام کرد.
رهبر ادامه داد: دریافت این اطلاعات از رانندگان تاکسی و شناسایی رانندگانی که تقاضای بیمه دارند، ممکن است برای آنها امیدواری ایجاد کند، اما از آنجایی که هنوز وضعیت نامشخصی در سازمان تأمین اجتماعی برای این امر وجود ندارد، نسبت به بروز رسانی لیست اقدام نشده است.
منبع: تسنیم