به مناسبت هفته گرامیداشت مقام پرستار، در مراسمی از پرستاران برگزیده استان تجلیل شد.

در این مراسم از پرستاران و کارشناسان پرستاری نمونه شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و درمانی دولتی و خصوصی استان قدردانی شد.

 نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این مراسم با اشاره به شان و جایگاه پرستاری، آغاز اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد وگفت: با برطرف شدن اشکالات آن شاهد ارائه خدمات با کیفیت‌تر مادی و رفاهی به جامعه پرستاری باشیم.

 ظِلّی رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تبریز نیز با تاکید بر اینکه تعرفه گذاری پرستاری طبق قانون اجرا نشده و تضاد آشکار دارد خاطرنشان کرد: مشکل کمبود پرستار در استان موجب کاهش کیفیت ارائه خدمات و فشار به بیمار و خانواده‌های پرستاران شده است.

اشرفی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم به فعالیت حدود ۱۱ هزار نفر در حوزه پرستاری آذربایجان شرقی و نیاز به حداقل یک هزار پرستار دیگر در نظام سلامت استان اشاره کرد و گفت: نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در استان ۸۲ صدم درصد و از میانگین کشوری پائین‌تر است.

 برنامه‌های هفته گرامیداشت پرستار با شعار ارتقای سلامت مردم، بهبود کیفیت خدمات و رفع موانع خدمتی از ۲۷ آبان تا ۳ آذرماه برگزار می‌شود.

برچسب ها: تجلیل ، پرستار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.