رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می‌شود امسال، در هر هکتار ۲۰ کیلوگرم بیشتر از پارسال زعفران خشک تولید شود.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برداشت زعفران در خراسان جنوبی از ۱۵ مهر آغاز می‌شود که تا پایان آذر ادامه دارد و بهتر است زعفران به صورت غنچه و قبل از طلوع آفتاب چیده شود تا کیفیت بالاتری داشته باشد.

او با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می‌شود از ۱۶ هزار و ۶۸۱ هکتار مزارع زعفران استان ۷۰ تن محصول برداشت شود، افزود: بیشترین سطح زیرکشت زعفران استان در شهرستان قاینات با پنج هزار و ۲۲۰ هکتار و در شهرستان سرایان با سه هزار و ۴۸۰ هکتار است.

جعفری با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۲۳ هزار و ۶۵۵ کشاورز در زمینه تولید این محصول فعالیت دارند اظهار کرد: صادرات زعفران به کشور‌های کانادا، فرانسه، آلمان و اسپانیا بیشتر برای صنایع داروسازی انجام شده و به سایر کشور‌های اروپایی نیز صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: سال‌های گذشته در حداکثر بهره وری، بیشتر از ۳۰ کیلوگرم در هکتار زعفران خشک داشته‌ایم، ولی امسال علی رغم شرایط گرمی هوا در بهار و پاییز و سرمای شدید زمستان سال قبل، حداکثر رکورد عملکرد بیش از ۵۰ کیلوگرم در هکتار (با توجه به معاینه کورم‌های زعفران در مزارع تغذیه شده) پیش بینی می‌شود.

او گفت: سطح کشت قراردادی زعفران بالغ بر ۳۰۰ هکتار در استان است که بین کشاورزان و شرکت‌های خدمات رسان این قرارداد منعقد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار