نماینده ایران در نشست مسکو اعلام کرد تهران آماده میزبانی گفت‌و‌گو میان طالبان و نمایندگان اقوام مختلف است.

نماینده ایران در نشست مسکو گفت که طالبان اقدام قابل قبولی در زمینه شکل‌گیری حکومت فراگیر با حضور نمایندگان همه اقوام افغانستان انجام نداده است؛ وی افزود که تهران آماده میزبانی گفت‌وگو میان طالبان و نمایندگان اقوام مختلف است. 

نماینده جمهوری اسلامی در این نشست گفت که گزارش‌های متعدد و برخی از اظهارات مقام‌های طالبان نشان می‌دهد که گروه‌های تروریستی متعددی در خاک افغانستان حضور دارند؛ هرچند این گروه‌ها، هنوز عملیات انجام نداده‌‌اند؛ اما حضور چهره‌های عضو گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان نگران‌کننده است.

وی افزود مبارزه طالبان با گروه تروریستی داعش با همکاری کشورهای منطقه نتیجه ارزشمندی داشته است و در نتیجه آن برخی رهبران این گروه تروریستی از بین رفته و فعالیت‌های مخرب این گروه کم‌تر شده است.

نشستی با نام "افغانستان میان گذشته و آینده" بدون حضور طالبان و  نماینده‌های برخی کشورها در مسکو برگزار شد؛ نماینده‌هایی از ایران، روسیه و برخی کشورهای دیگر در این نشست شرکت کردند.

شرکت‌کننده‌ها در این نشست درباره ایجاد حکومت فراگیر، اوضاع زنان و دختران در افغانستان، رویکرد سازمان ملل متحد در برابر افغانستان و برخی مسائل دیگر گفت‌وگو کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار