لطفی سرپرست دبیرخانه کارگروه مد و لباس کشور با حضور در چهارمین نشست کارگروه ساماندهی مد و لباس استان گفت: این اقدام مشترکی بود که با همکاری دستگاه قضایی در راستای حفظ چهارچوبهای فرهنگی و حمایت از تولیدات متعارف البسه از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون انجام شد.
وی با بیان اینکه دستورالعمل مشخصی برای تبلیغات در حوزه مد و پوشاک تدوین نشده است، تاکید کرد: نبودن چهارچوبهای حداقلی با وجود فعالان بسیاری که در حوزه اینستاگرام وجود دارد، سبب شده تا شخصی برای تبلیغ یک بخش از لباس خصوصی زنانه، صورت و تمام چهره فرد را در فضای مجازی نشان دهد.
لطفی با تاکید بر اینکه تولیدات در چهارچوب قانون و موازین شرعی باید مورد حمایت قرار گیرد، اظهار کرد: باید از پوششها در موازین اسلامی حمایت کنیم، به عنوان مثال تولیدکننده و فروشندهای که یک مانتو با پوشش و قد مناسب را عرضه میکند، باید از نظر معافیتهای مالیاتی و تخفیفهای ویژه برخوردار شود.
این مسوول با بیان اینکه چادر یک لباس ملی و کالای فرهنگی و استراتژیک در کشور محسوب میشود، اظهار کرد: گفت: در کنار همین چادر برخی از تولیدکنندگان به تولید و عرضه البسههای متعارف و در چهارچوب موازین شرعی و قانونی اقدام میکنند که باید مورد حمایت باشند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در ادامه بر ایجاد سکوهای ثابت فروش لباسهای متعارف تاکید کرد و یادآور شد: خیلی از افراد جامعه به خاطر فقدان عرضه لباس کافی و مناسب به سمت لباسهای نامتعارف میروند، بنابراین دسترس پذیری لباس مناسب و متعارف بسیار مهم است و باید در این رابطه سکوهای ثابت فروش نیز فعال شود.
لطفی خاطرنشان کرد: نامتعارف بودن البسه در جامعه فقط نتیجه طراح نیست و متاسفانه رسانه و بازار نیز بر ایجاد و استفاده از این نوع البسه تاثیرگذار هستند.