سعید شعرباف، در نشستی که پیرامون ارایه گزارش بازرسی و بررسی مشکلات پیشرو باحضور مدیر بازرسی، کارشناسان بازرسی و بازرسان مناطق و رابطهای سامانه ۱۳۷ برگزار شد، با تاکید بر اینکه بازرسی روحیه صبر و صعهصدر و زبان قاطع میطلبد، گفت: درخصوص ارتباط با مردم، مجموعههای موثر، ازجمله بخشهای حقوقی، املاک و شهرسازی، طبق زمانبندی مشخص، باید در مقام پاسخگویی قرار گیرند.
وی با بیان اینکه در این دوره با توجه به افزایش درگاههای ارتباطی مردم با شهرداری، حجم ارتباط مردم با ما کمنظیر بوده است، اظهار داشت: دیدارهای مردمی در مساجد، ملاقات عمومی در دفتر شهردار، حضور مدیر بازرسی در محلههای مختلف و مراجعه حضوری شهروندان با دفتر بازرسی و حلوفصل مسایل آنها، ازجمله این موارد است.
شعرباف، فرآیند الکترونیکیشدن پروندهها را یک کار بنیادی در شهرداری دانست و گفت: در ادامه این روند، هنوز هم میتوان خدمات بهتر و سریعتری را به شهروندان، ارائه کرد.
شهردار کرمان، سیستم سامانه ۱۳۷ را هوشمند و ساعات پاسخگویی آن را بهصورت ۲۴ ساعته ذکر و خاطرنشان کرد: هرچند مسائل و موارد از طریق سامانه ۱۳۷ پیگیری میشود، اما این سامانه باید متحول و سامانه کاملتری به جای آن راهاندازی شود.
وی با بیان اینکه در سامانه ۱۳۷ اعلام کد رهگیری به شهروندان تا حصول نتیجه و پیگیری موثر است، اظهار کرد: در این سامانه، درخواستها و مطالبههای مردمی درخصوص موضوعات و مسایل شهری، پیگیری میشود.
مدیر بازرسی شهرداری کرمان نیز در این نشست، گفت: در این دوره برای اولینبار، مرکز فوریتهای ۱۳۷ را راهاندازی کردیم و توانستهایم تا حد زیادی به شکایات مردمی پاسخ دهیم.
مرتضی هوشهویدا افزود: پیگیری اصلاح فرایندها توسط مدیریت بازرسی شهرداری، از دیگر مواردی بوده که منجر به الکترونیکی شدن فرایند توافقنامه ها شده است.
وی بر شروع برنامهریزی هرچه زودتر برای مراسم چهارمین سالگرد شهادت حاجقاسم سلیمانی و نوروز سال ۱۴۰۲ برای برگزاری هرچه باشکوهتر و بهتر این مناسبتها، تأکید کرد.