حیدری مطرح کرد؛

نقش کلیدی ایران در اجماع‌سازی کشور‌ها برای ایجاد آتش‌بس موقت در غزه

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران در اجماع‌سازی نظر کشور‌های بین‌المللی برای ایجاد آتش بس در غزه نقش محوری و کلیدی داشت.

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در با اشاره به اعلام آتش‌بس موقت در غزه گفت: آتش بس موقت در غزه با تلاش چند کشور و فشار‌های بین المللی انجام شد تا دو طرف نسبت به تبادل اسرا اقدام کنند.

وی تاکید کرد: طبیعتاً این آتش بس می‌تواند مقدمه‌ای برای آتش بس‌های طولانی‌تر باشد هر چند رژیم صهیونیستی همواه در سال‌های گذشته آتش بس را نقض کرده و به آن پایبند نبوده است که امیدواریم با افزایش فشار‌های نهاد‌های بین المللی هم زمان آتش بس طولانی‌تر شود و هم به یک راحل مناسبی برای احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین، رفع دائمی مشکلات آن‌ها و آتش بسی پایدار برسیم.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم غزه و فسلطین در روز‌های اخیر با مشکلات متعدد نظیر کمبود سوخت، دارو و مواد غذایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌هایشان مواجه بودند، این آتش بس موقت ۴ روزه فرصت خوبی برای ترمیم بخشی از این مشکلات است که امیدواریم با رفع مسائل و مشکلات موجود مردم این منطقه به آرامشی دائمی برسند.

وی اظهار کرد: مردم فلسطین و غزه نمی‌تواند از حقوق خودشان بگذرند و رژیم صهیونیستی نیز از ادامه اشغال‌گری‌ها و حملات خود دست بر نخواهد داشت لذا باید جوامع بین المللی به ویژه کشور‌هایی که در ایجاد این آتش بس موقت نقش داشتند، با ارائه یک راهکار سیاسی، به دنبال حل و فصل مشکلات مردم فلسطین و احقاق حقوق آن‌ها و سپس رفع اشغال سرزمین‌های مردم مظلوم فلسطین باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با نقش آفرین ایران در ایجاد آتش بس موقت در غزه عنوان کرد: بی تردید جمهوری اسلامی ایران در اجماع‌سازی نظر کشور‌های بین المللی برای ایجاد این آتش بس نقش محوری و کلیدی داشت و پذیرفتن این امر توسط کشورها، تحت لابی و رایزنی‌ها جمهوری اسلامی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۳ دی ۱۴۰۲
مرگ بر صهیونیستها
آخرین اخبار