آیت الله علم الهدی:

تفکر بسیجی جهانگیر شده است

امام جمعه مشهد گفت: انقلاب اسلامی فرهنگ و تفکر بسیجی را به دنیا صادر کرده و این اندیشه اکنون در حال جهانگیر شدن است.

آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر رضوی گفت: فرمان تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی امام راحل، اکنون چنان گسترش یافته که بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در حزب الله لبنان، رزمندگان یمن و نیرو‌های مردمی «حشدالشعبی» عراق با فرهنگ و تفکر بسیجی پای اعتقادات اسلامی خود ایستاده اند.

او افزود: اکنون حماس نیز با اندیشه بسیجی در مقابل رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته است و مردم جهان نیز با الگوگیری از تفکر بسیجی، بر علیه سیاست‌های رژیم اشغالگر قدس و آمریکا در کشور‌های مختلف جهان راهپیمایی و تجمع کرده اند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در سال ۱۹۶۷ میلادی و در جنگ ۶ روزه، کشور‌های عربی با جمعیتی در حدود ۸۰ میلیون نفر نتوانستند جمعیت ۲ میلیون نفری رژیم صهیونیستی را شکست دهند و اکنون تمام غرب و آمریکا در اتاق جنگ اسرائیل برای تجمیع تمام قدرت خود قرار گرفتند تا حماس که دارای تفکر بسیجی است را شکست دهند، ولی به خواست خود نرسیدند.

علم الهدی بیان کرد: امروز چهره کریه رژیم اشغالگر قدس با کودک کشی بر همگان روشن شد و همه دنیا فهمیدند که این رژیم غاصب دارای قدرت پوشالی است و نتوانست به خواسته‌های خود در حمله به غزه برسد.

او با اشاره به شاخصه‌های بسیج از دیدگاه قرآن اشاره کرد و تصریح کرد: در سوره مائده آمده است، خداوند قومی را می‌آورد که از جنس مردم هستند و در مقابل کفار از موضع قدرت برخورد کرده و در راه خدا جهاد کرده و از هیچ تهاجمی نیز هراس ندارند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: یکی از تعابیر امام خمینی (ره) نیز این بود که بسیج مدرسه عشق است و ایشان بسیج را لشکر مخلص خدا معرفی کردند و شاهد هستیم که همه کار‌ها و قدم‌های بسیج برای رضای خداست.

علم الهدی اظهار کرد: شما بسیجیان باید به این نکته توجه کنید که بسیجی عنوان مهمی است و بسیجی شدن عنایت خداوندی است و باید قدر آن را بدانید، زیرا افراد بسیاری در بسیج ثبت نام می‌کنند، ولی بسیجی نیستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.