معرفی برگزیدگان سه رویداد ادبی در چهارمحال و بختیاری

برگزیدگان سه رویداد ادبی در چهارمحال و بختیاری در شهرکرد معرفی شدند.

محسن کریمی مسئول سازمان بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری در آیین تجلیل از برگزیدگان و منتخبین استانی رویداد‌های ادب، افق‌های روشن و فراخوان ادبی حجاب و عفاف گفت: نقش‌آفرینی در جریان‌های هنری و فرهنگی که مرز چندانی با مسائل اجتماعی و سیاسی نیز ندارد از رسالت بسیج هنرمندان است.

وی با اشاره به اهمیت حضور هنرمندان و تأثیر هنر آنان در بیان و شکل‌دهی جریان‌های اجتماعی افزود: هنرمندان به‌ویژه شاعران و نویسندگان بسیجی در رویداد‌های مهمی همچون طوفان القصی و شرایط فلسطین اشغالی و همچنین کنش‌های اجتماعی کشور توانسته‌اند حضوری فعال و اثرگذار را رقم زدند که این موضوع نشان‌دهنده پویایی و به‌روز بودن جامعه هنری است.


بیشتر بخوانید


کریمی درخصوص برگزاری یازدهمین جایزه داستان کوتاه با عنوان «ادب» در چهارمحال و بختیاری و ترکیب آن با فراخوان آثار داستانی حجاب و عفاف اضافه کرد: بر اساس رأی داوری از میان ۸۵ اثر دریافتی در دبیرخانه این دو رویداد ادبی، در بخش بزرگسالان، سروناز عباسی زاده و نرجس تاج‌الدینی در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند و خاطره شیوندی و آرزو علیدوستی به صورت مشترک صاحب عنوان سوم شدند.

وی ادامه داد: در این دو رویداد و در بخش نوجوانان هم به ترتیب نرگس ربیعی، سید کوثر میراحمدی و مهسا آزاد به مقام‌های اول و دوم دست یافتند و عزت‌الله صدیقی در بخش ویژه به عنوان فرد منتخب معرفی شد.

کریمی با اشاره به اینکه در بخش استانی دهمین کنگره سراسری شعر بسیج با عنوان «افق‌های روشن» نیز ۸۵ اثر در دبیرخانه پذیرفته شد، گفت: از بین آثار دریافت شده بنا به نظر داوری ۹ نفر در بخش‌های شعر سنتی، شعر نو (نیمایی و سپید) و ترانه و سرود برگزیده شدند.

وی از خاطره شیوندی، معصومه مهری، زهرا صادقیان، احمد رفیعی وردنجانی، آرزو علیدوستی، نگار رفیعی، سید مرتضی هاشمی، مهدی طهماسبی و محمد جهانی به عنوان نفرات برتر رویداد افق‌های روشن نام برد.

کریمی ادامه داد: منتخبین این رویداد‌های ادبی به مرحله کشوری یازدهمین جایزه داستان کوتاه با عنوان «ادب» و دهمین کنگره سراسری شعر بسیج با عنوان «افق‌های روشن» راه یافتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار