عدم توجه به جلو با سهم ۴۲ درصدی رکورددار علل تصادفات است

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بررسی‌ها نشان داد در سال گذشته ۴۲ درصد علت وقوع حوادث رانندگی عدم توجه به جلو بوده است.

سرهنگ مومنی گفت: با بررسی‌های علل تصادفات در سال گذشته دریافتیم که ۴۲ درصد علت وقوع حوادث رانندگی عدم توجه به جلو بوده است. این آمار با روز‌های عادی فرق دارد.  

وی افزود: اگر توصیه می‌کنیم که برف پاک کن سالم باشد به خاطر این موضوع است که دید راننده بهتر می‌شود و تصادف بدلیل عدم توجه به جلو روی نمی‌دهد و راننده می‌تواند جلوی خود را بهتر ببیند. اگر می‌گوییم که بخاری خودرو سالم باشد بدلیل این است که بخارات داخل خودرو را برطرف کند تا راننده بتواند اطراف و جلوی خود را با دقت بیشتری ببیند.  

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در همه روز‌ها استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ممنوع است. حساب کنید در روز‌های بارانی راننده در حین تردد و دید کم از تلفن همراه هم استفاده می‌کند و چه اتفاقات غم انگیزی را رقم می‌زند؟

سرهنگ مومنی افزود: راننده‌ای که از تلفن همراه استفاده می‌کند نیمی از تمرکز و حواس وی درگیر صحبت است و در این شرایط استفاده از تلفن همراه بر رانندگی و تصادف وی با دیگر خودرو‌ها بیشتر می‌شود.  

وی گفت: ۲۵ درصد از علل تصادفات در شهر تهران عدم رعایت حق تقدم عبور در حین رانندگی است و این موضوع بیشتر در تقاطع‌ها روی می‌دهد. شاید رانندگان یکدگیر را دیده باشند، ولی اگر یک خودرو عاج لاستیک نامناسبی داشته باشد نمی‌تواند خودروی خود را کنترل کرده و تصادف روی می‌دهد.  

وی افزود: بررسی‌ها نشان داد ۱۰ درصد از علل تصادفات حرکت با دنده عقب بوده است. در شرایط بارانی می‌بایست با صبر و حوصله بیشتری رانندگی کنید. مسلما در این زمان شاهد ترافیک بیشتری هستیم رانندگان باید تمرین کنند که با شکیبایی و رعایت قوانین و مقررات رانندگی نمایند. برخی از رانندگان در شرایط بارانی وقتی می‌بینند که در مقابل آن‌ها ترافیک بوجود آمده اقدام به دنده عقب گرفتن می‌کنند و همین موضوع علاوه بر تشدید ترافیک باعث تصادف هم می‌شود.  

سرهنگ مومنی گفت: حساب کنید شیشه عقب را بخار گرفته و راننده‌ای هم که در مسیر خود در حال حرکت است در شرایط بارانی دید وی هم کم شده و با خودرویی که دنده عقب گرفته برخورد می‌کند.  

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: ۸ درصد از تصادفات نیز بدلیل تغییر مسیر‌های ناگهانی اتفاق افتاده است. در بزرگراه‌ها و در حین بارندگی خیلی از رانندگان فاصله طولی را رعایت می‌کنند. اما راننده‌ای عجله دارد و خود را زرنگ می‌پندارد و مدام با لایی کشی از خط‌های مختلف حرکتی را تغییر می‌دهد و امنیت تردد دیگر رانندگان و خود را به خطر می‌اندازد و باعث بوجود آمدن حوادث ناگواری در راه لغزنده می‌شود که توصیه می‌شود در همه حال رانندگان از عجله و شتاب در رانندگی خودداری نمایند.

برچسب ها: تصادف ، پلیس راهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
سرعت زیادی = ملاقات با عزراییل
آخرین اخبار