جان بیمار با گروه خونی کمیاب o بمبئی نجات یافت

روابط‌عمومی اداره کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: با اقدام به‌موقع جان بیمار نیکشهری با گروه خونی کمیاب و نایاب o بمبئی نجات یافت.

 احسان رخشانی   بیان کرد: گروه خون O بمبئی یک گروه خونی بسیار کمیاب و نادر است که شیوع آن چهار در یک‌میلیونی نفر است و تفاوت آن با سایر افراد با گروه خونی O این است که باید به این بیماران فقط از خون اهداکننده با گروه O بمبئی تزریق کرد.
 
 وی ادامه داد: پس از مشخص‌شدن گروه خونی نادر این بیمار، جستجو در بانک اطلاعاتی گروه‌های خونی نادر توسط واحد سرولوژی اختصاصی اداره کل انتقال خون استان سیستان بلوچستان شروع شد و اهداکننده ساکن شهر زهک با این گروه خونی شناسایی و از وی درخواست شد با مراجعه به مرکز اهدای خون شهرستان زابل یک واحد خون اهدا کند.
 
 روابط‌عمومی اداره کل انتقال خون استان تشریح کرد: خون اهدا شده در کوتاه‌ترین زمان به مرکز استان ارسال شد و پس از انجام فرایندهای لازم و در سریع‌ترین زمان نیز به بیمارستان نیکشهر منتقل تا به بیمار تزریق شود با این اقدام به‌موقع بیمار با وضعیت بحرانی نجات یافت و به زندگی بازگشت.
 
 وی افزود: هم زمان با این روند، یک واحد خون O بمبئی دیگر از واحد انجماد گروه‌های خون نادر سازمان انتقال خون ایران نیز دریافت و پس از آماده‌سازی برای تزریق واحد دوم به شهرستان نیکشهر ارسال شد.
 
 رخشانی در پایان گفت: این فرایند به دلیل شرایط خاص نگهداری و آماده‌سازی می‌بایست در کمتر از ۲۴ ساعت از تهران به نیکشهر ارسال می‌شد که با پیگیری چندجانبه همکاران این اداره کل و ستاد مرکزی سازمان انتقال خون ایران و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، واحد دوم نیز به‌موقع به بیمار تزریق و به لطف خداوند بیمار پس از بهبودی به آغوش گرم خانواده بازگشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
تمام افراد این گروه خونی باید شناسایی بشن
آخرین اخبار