رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله گفت: سهمیه امسال شهرستان در طرح زراعت چوب ۳۷۰ هکتار می باشد که تاکنون ۲۵۰ هکتار از این مجموع با کشاورزان قرارداد بسته شده است.

احسان لطفی اظهار کرد: در طرح زراعت چوب در مناطق سردسیر همچون شهرستان سلسله از نهال صنوبر و در مناطق گرمسیر از نهال اکالیپتوس استفاده می شود و به طور میانگین ۲ تا پنج سال طول می کشد تا نهال ها به مرحله تولید چوب برسد.

وی افزود: با اجرای طرح زراعت چوب از آسیب رسیدن به جنگل ها توسط سودجویان برای تجارت چوب و قطع درختان باارزش جنگلی جلوگیری می شود علاوه بر این طرح کپه کاری با اعتبار چهار میلیارد ریال در سطح ۲۰۰ هکتار از اراضی مرتعی شهرستان اجرا شده است.

وی عنوان کرد: کپه کاری، بذرکاری گونه‌های مرتعی با حفر چاله است که اجرای این عملیات در سطح مراتع موجب تقویت پوشش گیاهی، تغذیه سفره های آب زیر زمینی از طریق جذب رواناب ها، تولید علوفه برای جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش گرد و غبار و در نهایت ارتقای سطح معیشت پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می شود.

بیش از ۱۱۲ هزار هکتار اراضی ملی در شهرستان سلسله وجود دارد که ۵۸ هزار هکتار از این مجموع مرتعی و ۵۴ هزار هکتار نیز جنگلی است.

 
منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.