موسسه اداره و انکشاف صحت طالبان به بیش از صد مرکز صحی در هرات لوازم و تجهیزات طبی توزیع کرده است.

موسسه اداره و انکشاف صحت طالبان از توزیع لوازم و تجهیزات پزشکی به بیش از صد مرکز صحی در هرات خبر داد و گفت ۵۰ قلم لوازم و تجهیزات طبی با همکاری مالی موسسه یونیسف به ۱۱۳ مرکز صحی هرات توزیع گردید.

به گفته مسئولان صحی این لوازم شامل دستگاه انستیزی، لوزام نسایی ولادی، جراحی عمومی و دیگر تجهیزات و مواد مورد ضرورت طبی بوده که ارزش آن ۱۱ میلیون افغانی است. 

عبدالسلام باورزی مسئول موسسه OHPM در هرات می گوید این لوزام به ارزش ۱۱ میلیون افغانی با همکاری مالی موسسه یونیسف برای تکمیل نمودن نیازمندی های ۱۱۳ مرکز صحی در سطح شهر و ولسوالی های هرات خریداری شده است.

به گفته مسئولان اداره و انکشاف صحت طالبان کار روی فعال سازی بخش جراحی در ولسوالی فرسی این ولایت نیز جریان داشته که با فعال سازی آن مناطق همجوار از ولایت غور نیز از خدمات آن مستفید خواهند شد. 

عبدالغنی خطیبی نماینده دفتر یونیسف در این ولایت تاکید کرد تمام مراکز صحی ولایت هرات تحت پوشش آنان قرار داشته و تلاش ها به منظور مراقبت های صحی مختلف از جمله اطفال و مادران جریان دارد.

این درحالی است که اداره صحت عامه هرات با هماهنگی موسسات همکار تلاش دارد تا دسترسی شهروندان به ارائه خدمات در مراکز صحی ولسوالی ها و نقاط دور دست را تسهیل بخشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار