درآمدهای خراسان رضوی ۵.۲ درصد بیش از بودجه مصوب تحقق یافت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: درآمدهای مصوب استان در برش هفت ماهه امسال ۱۱۵ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده بود که تا پایان مهرماه، با رشد ۵.۲ درصد به میزان ۱۲۱ هزار میلیارد ریال تحقق یافته است.

محسن زنگنه گفت: مجموع درآمدهای مصوب استان در بودجه امسال ۱۹۷ هزار میلیارد ریال و سهم مالیات از این درآمدها ۱۹۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده بود که پارسال (در بودجه ۱۴۰۱) در برش هفت ماهه با کاهش ۵.۶ درصدی تحقق بودجه رو به رو بوده ایم.

وی ادامه داد: سهم مالیات از درآمدهای استان دربازه زمانی هفت ماهه ۱۱۱ هزار میلیارد ریال بود که با رشد ۵.۴ درصدی، ۱۱۷ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی در خراسان رضوی دریافت شده است.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر درآمدهای مالیاتی، سهم درآمدی استان از ارائه خدمات و فروش کالا در سال جاری سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بود که تا پایان مهرماه هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال آن محقق شده که رشد مناسبی داشته است.

زنگنه همچنین پیش بینی درآمدهای دولت از دریافت جرایم و خسارات در بودجه ۱۴۰۲ خراسان رضوی را هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در بازه زمانی هفت ماهه باید ۸۳۵ میلیارد ریال از این درآمد محقق می شد که با رشد ۱۳۷ درصدی این درآمدها به هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی ادامه داد: جرایم رانندگی، عوارض گمرکی، عوارض خروج از کشور، جرایم برخی احکام نظارتی مانند جرایم گران فروشی در مجموع درآمدهای دولت در بخش جرایم را شامل می شود و متاسفانه خراسان رضوی در حوزه جرایم رانندگی جزء رتبه های نخست کشور است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه (بودجه عمرانی) اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی ها بودجه مصوب برای سال جاری ۸۲ هزار میلیارد ریال بوده است که تا پایان مهرماه نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد ریال معادل ۲۴ درصد تخصیص یافته است که از عدم تخصیص بودجه کافی در این بخش نشان دارد.

زنگنه با اشاره به سهم مولدسازی در بودجه سال جاری خراسان رضوی افزود: ۱۸۸ ملک به ارزش ۱۵۴ هزار میلیارد ریال برای مولد سازی در خراسان رضوی تعیین شده بود که ۱۲۵ ملک از این تعداد تایید شد و در ادامه مولدسازی ۴۷ ملک دیگر به ارزش ۷۶ هزار میلیارد ریال در استان مصوب شد امال تاکنون فقط ۹ ملک به ارزش ۷۴ میلیارد ریال فروخته شده است.

خراسان رضوی با ۳۴ شهرستان، ۸۲ بخش، ۹۴ شهر و ۲ هزار و ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار بیش از هشت میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب ها: مالیات ، درآمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.