برگزاری دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از برگزاری دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج خبر داد.

داریوش فرمانی مدیر کل میراث فرهنگی کرمانشاه گفت : دومین جشنواره ملی صنایع دستی بسیج برای حمایت از هنر ماندگار جامعه هنرمندان و هم افزایی هنرمندان و صنعتگران بسیجی در رشته صنایع‌دستی به‌ویژه در مناطق کم‌تر برخوردار اوایل دی برگزار می‌شود.

داریوش فرمانی افزود: این جشنواره برای احیای هنر صنایع‌دستی و هنر‌های منسوخ شده به‌عنوان هنر تمدن ساز و تلاش برای اتصال شبکه تولید به شبکه توزیع با استفاده از ظرفیت‌های موجود در وزارت میراث‌فرهنگی و سازمان بسیج هنرمندان برگزار می‌شود.

وی گفت: امیدواریم در چهارچوب این جشنواره با کمک دستگاه‌های اجرایی کشور برای رشد و توسعه، اشتغال، تولید، آموزش و حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی قدم‌های موثری برداشته شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با اعلام اینکه برگزیدگان استانی جشنواره به جشنواره کشوری معرفی می‌شوند، گفت: توسعه و تقویت شبکه هنری و هم‌افزایی هنرمندان صنایع‌دستی کشور یکی از اهداف این جشنواره است.

او ادامه داد: احیای هویت و اصالت ملی با نگرش ویژه و حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی با ایجاد مشاغل خانگی درمناطق کم‌تر برخوردار و شناسایی کارآفرینان و صنعتگران گمنام با اولویت این مناطق و توجه جدی به هنرمندان و صنعتگران بسیجی اصیل و بهره‌مندی از آثار هنری آنان از دیگر اهداف این جشنواره است.

هنرمندان صنایع‌دستی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.