در اطلاعیه روابط عمومی استانداری کرمانشاه، چنین آمده است : به دنبال مطرح شدن ادعاهایی درباره «طرح شهید زین الدین» و انتشار یک لیست نادرست از اسامی معرفی شده در این طرح، چند نکته را به استحضار مردم شریف استان کرمانشاه میرساند:
۱. دولت نیروهای انسانی موردنیاز خود را بر اساس ماده ۵۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی و تصویب هیأت وزیران تامین میکند.
دولت سیزدهم هم یکی از مجوزهای استخدامی خود را بنام شهید زین الدین نامگذاری کرده است که در دی ماه ۱۴۰۱ به استانداریها ابلاغ شده و به هر استان از جمله کرمانشاه سهمیهای اختصاص یافت. لازم به ذکر است که استانهای زنجان و اردبیل به عنوان پایلوت انتخاب شده بودند و بقیه استانها پس از این دو استان طرح را اجرایی کرده اند.
۲. سهمیه استان کرمانشاه در این طرح ۱۲۰ نفر در سه بند و با شرایط مشخص برای جوانان مؤمن، نخبه، متخصص، انقلابی، تحول خواه و واجد شرایط در جایگاههای مدیریتی و کارشناسی دستگاههای دولتی استان است.
در ردیف اول این طرح ۱۰ نفر به تشخیص استاندار و پس از احراز شایستگی لازم در جایگاههای مدیرکل، معاون مدیرکل، فرماندار و بخشدار به شکل کارمعین جذب خواهند شد.
همچنانکه قانون مشخص نموده است پیشنهاد انتصاب مدیران استان از اختیارات و وظایف استانداران است و همانگونه که در ادارات مختلف مدیران کل و روسا را پیشنهاد و به دولت معرفی میکند، در این طرح هم دولت برای استانداران این اختیار و وظیفه را مشخص کرده که بر اساس طرح تحولی تایید شده (طرح پیشرفت استان) برای تحقق اهداف و برنامههای موردنیاز استان، از نیروهای توانمندی که تشخیص میدهند و رابطه استخدامی با دولت ندارند، استفاده نمایند و پس از احراز شایستگیهای لازم در کانون ارزیابی مرکز آموزش مدیریت دولتی، مجوز استخدام به صورت قرارداد کار معین برای آنان صادر گردد.
در ردیف دوم بر اساس آیین نامه جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاههای اجرایی، ۱۰ نفر از نخبگان به شکل پیمانی استخدام خواهند شد که مختص اعضای خانه نخبگان و ذیل بنیاد ملی نخبگان است.
در ردیف سوم بر اساس ماده ۲۴ و فصل ششم قانون مدیریت خدمات کشوری، از بین نیروهای بومی و واجد شرایط ۱۰۰ نفر از طریق برگزاری آزمون استخدامی جذب دستگاههای اجرایی استان خواهند شد که به صورت فراخوان بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.
۳. تمام مراحل جذب این افراد و جزییات آن بر مبنای بخشنامههای ابلاغی دولت سیزدهم است و کلیه مراحل ارزیابی و جذب مطابق قانون بوده و در این زمینه جای هیچ اقدام خارج از قانونی وجود ندارد.
۴. متاسفانه برخی افراد و رسانه ها، بدون توجه به جزییات طرح شهید زین الدین که از قبل نیز توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری تشریح شده بود، ادعاهای نابجایی درباره این طرح و تهمتهایی علیه برخی افراد مطرح و با برخی از روشهای سیاسی استخدام در گذشته مقایسه نموده بودند که بطلان این قیاس چنانکه آمد آشکار است. بدیهی است که حق پیگیری حقوقی برای افراد و نهادهایی که در خصوص آنها شایعه پراکنی شده، محفوظ است.
۵. همانگونه که از عنوان قرارگاه فرهنگی اجتماعی کربلا پیداست، توانمندسازی، انسجام بخشی و حمایت از موسسات، کانونها و فعالان دغدغهمند در حوزههای فرهنگی و اجتماعی رسالت این قرارگاه است و طبیعتا بسیاری از مجموعهها و افراد فعال بواسطه این اهداف با قرارگاه مذکور ارتباط داشته و دارند. طبعا انتصاب کلیه معرفی شدگان در طرح شهید زین الدین به قرارگاه کربلا غیرواقعی است و تکذیب میشود .