دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت : در هشت ماهه نخست امسال ۲۳۷ فقره تغییرکاربری غیرمجاز اراضی در کرمانشاه شناسایی شده است.

حمیدرضا کریمی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با اشاره به تشدید برخورد دستگاه قضایی با تغییر کاربری‌ها، گفت : طبق قانون تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی ممنوع بوده و در صورت مشاهده قلع و قمع خواهد شد. 

وی افزود: تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی علاوه براینکه اکوسیستم طبیعی محیط زیست را برهم می‌زند، امنیت غذایی را هم در آینده با خطر مواجه خواهد کرد. 

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: بر این اساس، دستگاه قضایی با هرگونه تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی و ساخت ویلا به جای آنها، قاطعانه، سریع و بدون اغماض برخورد خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه جمعا ۲۳۷ فقره تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۲۸ فقره منجر به قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجازی شده که داخل این باغات و اراضی کشاورزی ساخته شده بود. 

به گفته این مسئول قضایی، تا پایان امسال حکم سایر تغییر کاربری‌های انجام شده هم اجرایی و قلع و قمع خواهند شد. 

کریمی با تاکید براینکه دستگاه‌های متولی همچون منابع طبیعی و جهاد کشاورزی باید در راستای شناسایی و مقابله با تغییر کاربری‌ها هوشیاری خود را افزایش دهند، اظهار کرد: افزایش تعداد گشت‌های کنترل یکی از راه‌های پیشگیری و مقابله با تغییرکاربری‌ها است که این دستگاه‌ها باید در دستور کار خود قرار دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.