تعینات جدید در کابینه طالبان

بر اساس فرمان هبت‌الله آخندزاده، رئیس طالبان تعیینات جدیدی در برخی از وزرای ادارات و سرپرستی ولایات ایجاد شد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توئیتی از تعینات جدید از سوی این گروه خبر داد؛  در این توئیت آمده است بر اساس فرمان هبت‌الله آخندزاده، رئیس طالبان تعییناتی انجام شد از جمله مولوی عبدالبر، مشاور قبلی وزارت کار و امور اجتماعی بحیث معیین اجتماعی همین وزارت و محمدزاهد جان آغا، بحیث معيين کار وزارت کاروامور اجتماعی معرفی شدند.

مولوی فضل الباری فضلی، معیین مالی و اداری قبلی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، بحیث رئیس ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت قندهار و مولوی محمود مظلوم، رئیس ریاست زراعت، آبیاری و مالداری قندهار بحیث رئیس ریاست اراضی وزرات زراعت مشخص شدند.

‏مولوی صدیق الله صدیق مسئول اداری قبلی ادره نظارت و بررسی،  بحیث رئیس ریاست خرقه‌ مطهره ولایت قندهار مربوط به وزارت ارشاد، حج و اوقاف تعیین شد.

علاوه‌براین به دستور رئیس طالبان والی‌های سه ولایت تغییر کرد؛ براساس فرمان وی ملا محمد امان عبید که پیش از این والی دایکندی بود به‌حیث والی کابل گماشته شد.

مولوی محمد قاسم خالد(والی کابل) به عنوان والی جدید نیمروز به زرنج رفت و مولوی نجیب‌الله رفیع والی نیمروز به مقام ولایت دایکندی گماشته شد و به نیلی رفت.

این درحالیست که ذبیح الله مجاهد، پیش از این گفته بود با توجه به این‌که مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس‌الوزرا بیمار است، امیرخان متقی برای مدتی این مسئولیت را عهده‌دار خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار