سرعت وزش باد در اردبیل به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: سرعت وزش باد در ایستگاه هواشناسی اردبیل به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

مجید کوهی مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: پیرو صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان اردبیل، بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه هواشناسی اردبیل با ۹۴ کیلومتر بر ساعت اتفاق افتاده است.

او می گوید: در سایر شهرستان‌ها بیش‌ترین وزش باد اتفاق افتاده مربوط به شهرستان سرعین ۹۰ کیلومتر بر ساعت، گرمی با ۸۶کیلومتر بر ساعت و شهرستان‌های نیر، نمین و مشکین‌شهر با ۶۸ کیلومتر بر ساعت است.

کوهی با بیان اینکه این سامانه باعث وزش تندباد‌های نسبتا شدید و موجب خیزش گردوخاک در مناطق مستعد شده است، افزود: امروز قدرت این سامانه جوی تشدید می‌شود به طوری‌که افزایش سرعت لحظه‌ای باد انتظار می‌رود.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی اردبیل، از اواخر امروز تا عصر سه شنبه (۷ آذر) در بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق مرکزی و شمالی، بارش باران و برف در استان آغاز شده و با افزایش ابرناکی، کاهش محسوس دمای هوا و مه آلود بودن آسمان پیش بینی می‌شود.

پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل حاکی است که این روند ناپایدار جوی تا صبح چهارشنبه (۸ آذر) تداوم داشته و با خروج این سامانه تا انتهای هفته جو استان پایدار شده و آسمان استان غالباً نیمه ابری خواهد بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.