رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: بیش از ۱۰ هکتار از نیزار‌های تالاب بین‌المللی حسنلو این شهرستان در آتش سوخت.

اکبر قایمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده با اشاره به آتش سوزی ۱۰ هکتار از نیزار‌های تالاب حسنلو گفت: این آتش سوزی غروب امروز در بخشی از نیزار‌های این تالاب در نزدیکی روستای حسنلو شروع شد و تاکنون بیش از ۱۰ هکتار از نیزار‌ها را در بر گرفت.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲ تیم آتش نشانی از نقده و محمدیار مشغول مهار آتش هستند، اما به دلیل وزش باد شدید، خشک بودن و ارتفاع زیاد (حدود ۲ متر) نیزارها، مهار آتش بسیار دشوار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: هم اکنون اعضای ستاد بحران شهرستان در محل آتش سوزی حضور دارند و تمام ظرفیت‌ها وماموران یگان حفاظت این شهرستان برای مهار آتش بسیج شدند.

وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد یک آتش‌بر و حضور خودرو‌های حامل آب آتش‌نشانی از توسعه و پیش‌روی آتش در این تالاب جلوگیری شود.

قایمی با اشاره به اینکه هنوز علت این آتش سوزی مشخص نشده است، افزود: کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت و علت این آتش سوزی هستند.

شهرستان نقده دارای ۱۷ تالاب فصلی و دایمی است که سالانه میزبان هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی بوده و از بین تالاب‌های این شهرستان، تالاب‌های درگه‌سنگی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب‌های بین‌المللی کنوانسیون رامسر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.