جمعیت هلال احمر فلسطین خواستار آزادسازی ۲ مدیر بیمارستان‌های غزه از سوی رژیم صهیونیستی شد.

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر و متعاقب آن عملیات زمینی در این منطقه که از ۲۷ اکتبر آغاز شد، به صورت بی مهابا تمامی مناطق مسکونی و غیرنظامی این باریکه را هدف قرار داده و نابود ساخته است. این مسئله در حالی انجام می‌شود که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز از عملیات این رژیم در امان نبوده‌اند. 

به گزارش الجزیره، جمعیت هلال احمر فلسطین امروز (دوشنبه) اقدام رژیم صهیونیستی در دستگیری مدیران دو بیمارستان اصلی غزه را محکوم کرده و خواستار آزادی هر چه سریعتر آن‌ها شد. 

این جمعیت تاکید دارد: مقامات بیمارستانی بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه تحت محافظت هستند و اقدام اسرائیل در بازداشت این دو مدیر بیمارستانی غیرقانونی است. ما از تل آویو می‌خواهیم این افراد را هر چه سریعتر آزاد کند. 

در بیانیه منتشر شده از سوی جمعیت هلال احمر فلسطین آمده است: اونی خطاب، مدیر مرکز درمانی خان یونس و محمد ابوسلمیا، مدیر بیمارستان الشفا در ۲۲ نوامبر در ایستگاه بازرسی رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده اند و از آن زمان در بازداشت اسرائیل به سر می‌برند. 

سازمان بهداشت جهانی نیز می‌گوید ارتش اسرائیل تاکنون به درخواست‌های این نهاد به منظور دریافت اطلاعات پیرامون سرنوشت این دو مدیر بیمارستان‌های غزه پاسخی نداده است. 

مقامات صهیونیست پیش‌تر مدعی شده بودند رزمندگان جنبش حماس از بیمارستان‌ها به منظور عملیات خود بهره می‌گیرند. ادعایی که هیچ گاه رژیم صهیونیستی نتوانست شواهدی برای تایید آن‌ها ارائه کند. 

اکنون دو مدیر بیمارستان‌های غزه در بازداشت ارتش رژیم صهیونیستی هستند و این ارگان نظامی در حال بازجویی از آن‌ها به منظور یافتن سرنخ‌هایی پیرامون فعالیت رزمندگان حماس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار