رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان رشتخوار گفت: از ابتدای امسال در حوزه محیط انسانی ۱۲ مجوز ساخت واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی و یک مجوز بهره‌برداری صادر شده است.

سعید توانا گفت:در این بازه زمانی به دلیل مغایرت با ضوابط زیست محیطی یک مورد رای مخالفت با ساخت واحد تولیدی نیز در شهرستان رشتخوار صادر شده است.

وی ادامه داد:در حوزه آموزش انسانی نیز امسال به ۴۸۲ نفر آموزش زیست محیطی ارایه شد، اما در این شهرستان گروه‌های مردم نهاد به معنای خاص آن وجود ندارد و تنها یک انجمن سبز فعال است.

رییس حفاظت محیط زیست رشتخوار اهالی این شهرستان را حامیان اصلی این اداره توصیف کرد و گفت: گواه این ادعا تحویل ۴۵ مورد انواع حیوانات وحشی آسیب دیده به این اداره از ابتدای امسال است که ۷۰ درصد این گونه‌های جانوری یا پرندگان زخمی، بعد از تیمار در طبیعت رهاسازی می‌شوند.

توانا افزود: در بخش پایش کارشناسی نیز ۵۹ مورد پایش کارشناسی واحد‌های تولیدی و صنعتی و ۶ مورد معاینه فنی آن‌ها انجام شده است که از این تعداد برای چهار مورد اخطار زیست محیطی صادر شده است.

وی ادامه داد: امسال همچنین ۱۳ شکارچی غیرمجاز و متخلف در این شهرستان دستگیر شده اند که با تشکیل پنج پرونده، تحویل مراجع قضایی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.