مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از آغاز دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) به منظور آماده سازی دانش آموزان در کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

 سید محمد مهدی سجادی   در مراسم آغاز طرح ملی دادرس اظهار کرد: این طرح در سه مرحله درون مدرسه ای، منطقه ای و شهرستانی تا اواخر بهمن ماه امسال همزمان در ۲۷۰ مدرسه سیستان و بلوچستان درحال برگزاری است.

وی افزود: این آموزش ها شامل امداد و کمک های اولیه (احیای قلبی ریوی، آتل بندی و بانداژ، حمل مصدم و چادرزنی)، اطفای حریق، پناهگیری و خروج اضطراری بوده که با هدف کسب آمادگی جهت مقابله با آسیب های ناشی از حوادث سوانح ویژه دانش آموزان ارائه می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در راستای برگزاری این طرح بیش از هشت هزار دانش آموز این استان از این آموزش ها بهره مند خواهند شد.
وی با بیان اینکه طرح دادرس هرساله با هدف تبیین و تقویت خود امدادی در بین دانش آموزان، شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح در واقع از موثرترین طرح های ملی هلال احمر بوده که دانش آموزان آموخته‌ها و داشته‌های امدادی خود را تمرین و از این مهارت ها در مواقع بحرانی در خانواده و جامعه استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار