برگزاری سومین کنگره شهدای دانشگاهیان چهارمحال و بختیاری

همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) سومین کنگره شهدای دانشگاهیان چهارمحال و بختیاری با همکاری قرارگاه شهید علم الهدی در دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

رییس دانشگاه شهرکرد در سومین کنگره شهدای دانشگاهیان چهارمحال و بختیاری گفت: هدف اصلی از برگزاری یادواره‌های شهدا، الگو سازی از شهدای دانشجو برای جامعه دانشگاهی به خصوص دانشجویان است.

یاسر پیرعلی افزود: نگاه ما این است جوانان دهه هشتادی که در زمان حاضر در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند با جوانان دهه ۶۰ که با ایثار جان شیرین خود برای دفاع از وطن جان دادند همزاد پنداری کنند.

وی با بیان اینکه یادواره شهدای دانشجو با همت و مشارکت دانشجویان استان برگزار شد بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان به خصوص جامعه دانشگاهی از دیگر رویکرد‌های این یادواره است.


بیشتر بخوانید


رییس دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: امروز بیش از ۳۰ سال از دوران دفاع مقدس گذشته و بایستی سیره و راه شهدا در بین جوانان نهادینه شود.

پیرعلی اظهار کرد: با توجه به توطئه‌های دشمن نباید اجازه داد حماسه آفرینی ملت ایران در دوران دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه گران‌بها به فراموشی سپرده شود.

وی یادآور شد: برگزاری یادواره‌های شهدا و حفظ یاد و خاطرات شهیدان این سرزمین سپری در مقابل توطئه‌های دشمن به شمار می‌رود و با این پاسداشت‌ها هیچ‌گاه خون‌هایی که برای حفظ این نظام و انقلاب ریخته شده را از یاد نخواهیم برد.

به گفته رییس دانشگاه شهرکرد با هدف ماندگاری دفاع مقدس یکی از بستان‌های دانشگاه به عنوان بستان شهدای دانشجو نامگذاری و مزین به تمثال شهدا است و افزون بر این به زودی یادمانی از شهدای دانشجوی استان نیز در یکی میدان‌های دانشگاه خواهیم داشت.

انقلاب اسلامی پویا و پیش رونده است

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فضای پیش بینی شده برای برگزاری سومین یادواره شهدای دانشجو جوابگوی جمعیت حاضر نبود گفت: حضور پرشور دانشجویان در یادواره شهدا بیانگر این است که راه شهدا برای حفظ نظام و انقلاب ادامه دارد و انقلاب اسلامی همچنان زنده، پوینده و پیش رونده است.

سردار محمد علی اکبری افزود: قطع یقین حاضران در این یادواره به دعوت شهدا لبیک گفتند و در ایامی که متعلق به حضرت فاطمه زهرا (س) است در این آیین حاضر شده‌اند.

وی تاکید کرد: حضور پرشور دانشجویان در یادواره شهدا نشان دادند هرچند آنان در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم نبودند، اما با تمامی وجود برای حفظ یاد و خاطره و ادامه راه شهدا در صحنه هستند.

اکبری اظهار کرد: این حضور پرشور جوانان در یادواره شهدا نشان می‌دهد که جوانان این سرزمین پای انقلاب ایستاده و توطئه‌های دشمن در خصوص جوانان با شکست روبرو شده است.

در این آیین از خانواده شهدای دانشجوی دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری قدردانی و همچنین از کتاب خاطرات شهید گودرزی نیز رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.