۳۰۰ هزار اصله گل و گیاهان زینتی از استان مرکزی صادر شد

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۳۰۰ هزار اصله انواع گل و گیاهان زینتی امسال از این استان به خارج از کشور صادر شد.

قاسم قدمی مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۴۰ هزار اصله گل و گیاهان زینتی امسال از شهرستان ساوه و ۲۶۰ هزار اصله از شهرستان محلات به کشور امارات متحده عربی، عمان، عراق و روسیه صادر شد.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۱۰۰ تن فلفل دلمه‌ای نیز در این مدت از شهرستان اراک به روسیه و ۱۷۰ تن کشمش به عراق و روسیه صادر شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۵۵۰ تن انار امسال از شهرستان ساوه به ارمنستان و ۱۲۸ تن خربزه و هندوانه از این استان به کشورهای اروپایی صادر شد.

قدمی گفت: یک‌هزار و ۳۰۰ تن خشکبار، سبزیجات خشک شده، خرما و برنج نیز از گمرک زرندیه به کشورهای اروپایی صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۲۰۰ تن مغز بادام زمینی، ۱۸۰ تن چای و چهار هزار و ۲۰۰ تن مغز تخمه آفتابگردان آجیلی در این مدت به استان مرکزی وارد شد.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۱۵۰ تن مغز تخمه کدوی آجیلی، ۳۰۰ تن ذرت برای تهیه پاپ کورن(پف فیل) و ۱۴۰ هزار اصله نهال کشت بافتی از کشور اردن و امارات متحده عربی برای پرورش در گلخانه‌های ساوه و کشت در حنوب کشور به این استان وارد شد.

قدیمی ادامه داد: ۱۷۶ هزار عدد پیاز گل لی لی یوم و یک هزار و ۳۰۰ تن موز سبز در این مدت به استان مرکزی وارد شد.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب کشور قرار دارد. استان مرکزی به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.