ایجاد بیش از ۴۳ هزار شغل در آذربایجان شرقی

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: بر اساس داده‌های سامانه رصد اشتغال کشور امسال ۴۳ هزار و ۸۶۵ شغل در استان ایجاد شده است.

آقای فتحی اظهار کرد: تعهد استان آذربایجان شرقی برای امسال در زمینه اشتغال ۴۷ هزار و ۱۶۵ نفر است که از ابتدای امسال تاکنون ۴۳ هزار و ۸۶۵ نفر در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده و تحقق ۹۳ درصدی در این زمینه را نشان می‌دهد.

وی افزود: از تعداد شغل‌هایی که امسال در استان ایجاد شده ۱۸ هزار و ۵۴۲ نفر معادل ۴۲.۳ درصد در بخش خدمات، ۱۴ هزار و ۷۷۰ نفر معادل ۳۳.۷ درصد در بخش صنعت و معدن و ۱۰ هزار و ۵۵۳ نفر معادل ۲۴ درصد در بخش کشاورزی بوده است.

آقای فتحی با تفکیک شهری و روستایی بودن شغل‌های ایجاد شده در استان گفت: ۱۵ هزار و ۶۱۵ نفر معادل ۳۵.۶ درصد در مناطق روستایی و ۲۸ هزار و ۲۵۰ نفر از این شغل‌ها در مناطق شهری محقق شده و سهم روستایی رشد قابل توجهی داشته است.

وی همچنین از نظارت بر طرح‌های ثبت شده در سامانه رصد اشتغال کشور به تفکیک دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: مجموع تعداد طرح‌های تایید شده از سوی اداره کار در این سامانه به بیش از چهار هزار مورد رسیده و سه هزار و ۴۱۸ مورد نیز از سوی اپراتور تایید نهایی شده است.

آقای فتحی ادامه داد: در مجموع ۱۲ هزار و ۴۵۷ طرح که از سوی ۲۰ دستگاه در این سامانه ثبت شده مورد نظارت قرار گرفته که معادل ۸۰ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.