تلاش قطر برای ایجاد آتش‌بس پایدار در غزه

نماینده قطر در سازمان ملل اعلام کرد این کشور بدنبال برقراری آتش‌بسی پایدار در نوار غزه است.

 علیا احمد بن سیف آل ثانی، نماینده قطر در سازمان ملل با ابراز امیدواری برای دستیابی به آتش بس پایدار در نوار غزه، خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به تمام مناطق غزه شد.

به گزارش الجزیره، این نماینده قطری پس از نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل که به بحث در مورد آتش بس موقت بشردوستانه اختصاص داشت گفت که نیاز به توقف خونریزی در غزه وجود دارد.

وی افزود: وضعیت روی زمین وحشتناک است و آنچه قطر می‌خواهد رسیدن به هدف نهایی یعنی آتش بس پایدار است. این چیزی است که ما امیدواریم به آن برسیم.

علیا احمد بن سیف ادامه داد: ما خواهان آتش بس‌های بشردوستانه بیشتر، تسکین بیشتر درد و رنج مردم فلسطین و حمایت از غیرنظامیان هستیم. این هدف ماست.

شایان ذکر است که قطر نقش به سزایی در برقراری آتش بس موقت بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) ایفا کرد. این کشور همچنین دیروز دوشنبه از تمدید آتش‌بس بشردوستانه در غزه به مدت دو روز دیگر خبر داد. حماس نیز اعلام کرد که تمدید با همان شرایط آتش بس قبلی خواهد بود.

پیش بینی می‌شود امروز در ازای آزادی ۳۰ اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی و همچنین ورود کمک و سوخت بیشتر به نوار غزه، پنجمین دسته از اسرای صهیونیست شامل ۱۰ نفر از غزه آزاد شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار