حرکات مارپیچی در خیابان‌های کرمانشاه ۹۳۹ خودرو را راهی توقفگاه کرد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اهتمام پلیس راهنمایی و رانندگی برای برخورد با وسایل نقلیه متخلف، گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۹۳۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف به علت تخلفات مختلف توقیف شده‌اند.

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، از توقیف ۹۳۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در استان خبر داد و گفت : از مجموع وسایل نقلیه توقیفی، ۶۵۴ دستگاه آن خودرو و ۲۸۵ دستگاه موتورسیکلت بوده‌اند که به دلیل ارتکاب تخلفانی نظیر حرکات نمایشی و مارپیچ، آلودگی صوتی و دور دور توقیف شده‌اند.

وی افزود: مجازاتی که برای این دسته از تخلفات در قانون پیش‌بینی شده است علاوه بر اعمال قانون، توقیف به مدت یک ماه و ثبت نمره منفی در سابقه گواهینامه راننده اعمال خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اعمال قانون ۴۷ هزار و ۲۰۵ دستگاه وسیله نقلیه در ۸ ماهه سپری شده از سال، از برخورد با خودرو‌هایی که در وضعیت ظاهری و فنی آن‌ها تغییر ایجاد شده است، خبر داد و گفت: در همین راستا طی آبان‌ماه امسال ۳۰ دستگاه وسیله نقلیه توقف شده‌اند.

وی تصریح کرد: این دسته از وسایل نقلیه که در وضعیت ظاهری آن‌ها تغییر ایجاد شود به مدت ۱۵ روز توقیف و پس از تغییر وضعیت به حالت استاندارد و اولیه، از پارکینگ ترخیص می‌شوند.

حاجیان از آغاز طرح برخورد با خودرو‌های متخلف از جمله خودرو‌هایی که فاقد پلاک و پلاک مخدوش بوده و یا در ارقام آن دستکاری شده خبر داد و گفت: در این طرح که از ابتدای آبان‌ماه آغاز شده با خودرو‌هایی که آلودگی صوتی ایجاد کنند و یا با حرکات نمایشی سبب اخلال در نظم ترافیکی شوند و نیز خودرو‌هایی که در وضعیت فنی و ظاهری آن‌ها نظیر دستکاری ارتفاع تغییر ایجاد شود برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پلاک خودرو هویت آن محسوب می‌شود، تصریح کرد: برابر قانون تردد وسایل نقلیه بدون پلاک در سطح معابر ممنوع و در صورت مشاهده حتما توقیف خواهد شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین دستکاری در ارقام پلاک و استفاده از پلاک غیر را برابر ماده ۷۲۰ قانون مزاجات اسلامی جرم دانست و گفت: قانون‌گذار از ۶ ماه تا یک‌سال حبس برای فرد متخلف مجازات تعیین کرده است.

وی افزود: در طرحی که از ابتدای آبان آغاز شده تا پایان این ماه ۳۲۷ دستگاه خودرو توقیف و روانه پارکینگ شدند و ۱۶ نفر نیز به دلیل دستکاری در ارقام پلاک به دستگاه قضائی معرفی شدند.

حاجیان گفت: طی تعامل با دستگاه قضائی، خودرو‌های فاقد پلاک به مدت یک‌ماه به صورت سیستمی و فیزیکی توقیف خواهند شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.