لزوم یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر لزوم یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در این استان تأکید کرد.

 سید عماد شاهرخی در دیدار با کارکنان بخش ترویج جهاد کشاورزی لرستان به حسن انسجام در کارهای ترویج اشاره کرد و اظهار داشت: مدیریت ترویج همواره با کمترین هزینه و امکانات در برگزاری مناسبت‌ها، جشنواره‌ها و روز مزرعه‌ها بهترین برنامه‌ها را برگزار کرده است که این ظرفیت بسیار بالای مجموعه مدیریت ترویج را نشان می‌دهد.

وی یکی از مهم‌ترین کارهای سازمان را آموزش و ترویج دانست و عنوان کرد: اگر انتقال‌یافته به‌درستی ترویج پیدا کند انقلاب عظیمی در بخش کشاورزی صورت خواهد گرفت که این امر با تهیه و استفاده از بسته‌های ترویجی از فعالیت‌های صورت‌گرفته در همه زیر بخش‌های کشاورزی میسر خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخشی دیگر از سخنان خود بر ارتباط‌گیری مؤثر با کشاورزان و حضور در کنار تولیدکنندگان به‌عنوان ولی‌نعمتان عرصه تولید تأکید کرد و گفت: با حضور میدانی در مزارع و ارتباط‌گیری مؤثر با تولیدکنندگان و اهمیت‌دادن به کارشناسان مراکز و البته تعریف برنامه‌ریزی مدون، انتقال‌یافته‌های نوآور کشاورزی را به مزارع انتقال دهیم و با دعوت از نخبگان بخش کشاورزی، کارشناسان مرکز تحقیقات، شوراها، دهیاران، کشاورزان پیشرو نتیجه کار را بررسی کنیم.

شاهرخی، به فعالیت‌های مجموعه ترویج در مراکز اشاره کرد و گفت: کارهای بسیار ارزشمندی در مراکز استان لرستان آغاز شده است که نیاز به تسریع، پیگیری و گسترش در ادامه و اجرای آن در دیگر مراکز ضروری است.

شاهرخی، تصریح کرد: کشاورزی دانش‌پایه منجر به توسعه و رونق در تولید می‌شود، به‌منظور شناسایی مشکلات و موانع کشاورزان و انعکاس این مشکلات به مرکز و پیگیری رفع آنها توسط اساتید علمی و خبرگان کشاورزی در استان میز محصول تعریف شود.

وی افزود: برنامه‌محوری، هدف‌گذاری و توجه به مسئله‌دانش در بخش کشاورزی باتوجه‌به ظرفیت‌های تولید در هر شهرستان با تشکیل میز محصول با نگاه علمی منجر به واکاوی مشکلات و چالش‌ها و ریشه‌یابی و درمان واکاوی مسائل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر یکپارچه‌سازی اراضی تأکید کرد و گفت: استراتژی یکپارچه‌سازی اراضی دارای اهمیت فراوان از لحاظ اقتصادی و کشاورزی است، این راهبرد می‌تواند استفاده بهینه از نهاده‌های تولید را موجب شود و تأثیر بسزایی در افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های تولید در مزارع را به دنبال داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار