دانشجویان ایثارگر بازوان اجرایی ادارات شاهد در دانشگاه‌ها هستند

دانشجویان شاهد و ایثارگر بازوان اجرایی ادارات شاهد در سطح دانشگاه‌ها هستند و ماموریت جهاد تبیین بر عهده آن‌ها گذاشته شده است.

 مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در نشست دبیران کانون‌های علمی و فرهنگی ایثار دانشگاه‌های کشور در تالار شهید سلیمانی دانشگاه اصفهان  گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر بازوان اجرایی ادارات شاهد در سطح دانشگاه‌ها هستند و ماموریت جهاد تبیین بر عهده آن‌ها گذاشته شده است.

سید فردین تقی زاده افزود: رویکرد و ماموریت‌های اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر در ۲ سال اخیر به سمت توانمندسازی دانشجویان سوق پیدا کرده است و بدنبال آن هستیم که دانشجویان شاهد و ایثارگر پس از فراغت از تحصیل به یک مدیر در تراز انقلاب اسلامی تبدیل شوند.

او با اشاره به اهداف برگزاری نشست دبیران کانون‌های علمی و فرهنگی ایثار دانشگاه‌های کشور ادامه داد: فعال کردن کانون‌های علمی و فرهنگی ایثار در دانشگاه‌ها یکی از اهداف اصلی برگزاری این نشست محسوب می‌شود.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: دبیران کانون‌های علمی و فرهنگی ایثار باید با انجام کار‌های علمی و فرهنگی و با همکاری سایر نهاد‌ها در دانشگاه‌ها پرچمدار اجرایی راهیان پیشرفت باشند.

او اضافه کرد: دانشجویان شاهد و ایثارگر باید از بُعد علمی برگزیده باشند و از بُعد فرهنگی و سایر ابعاد هم رشد خوبی پیدا کرده باشند.

تقی زاده افزود: سایر برنامه‌های اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر شامل برگزاری اُلمپیاد فرهنگی و ورزشی بود که بر اساس برنامه هر ۲ سال یکبار برگزار خواهد شد که در سال گذشته و امسال بصورت متوالی برگزار شد.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: سال گذشته جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برای نخستین بار با حضور دانشجویان وزارت علوم و به میزبانی دانشگاه هنر تهران برگزار شد و در سالجاری هم به میزبانی دانشگاه شیراز با حضور کلیه دانشجویان سراسر کشور برگزار خواهد شد.

او افزود: دومین جایزه شهید سلیمانی و تجلیل از دانشجویان نخبه شاهد و ایثارگر که بدون اعمال سهمیه در کنکور سراسری و تحصیلات تکمیلی حائز رتبه‌های برتر شدند را به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان در بهمن ماه برگزار خواهد شد.

تقی زاده اضافه کرد: همچنین در سال ۱۴۰۳ برای اولین بار برنامه‌ای را برای مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار خواهیم کرد تا این دانش آموختگان یک مهارت فنی را پس از تحصیل فرا بگیرند

پنجمین نشست ۲ روزه دبیران کانون های علمی و فرهنگی ایثار دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور امروز با حضور معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مدیر کل بنیاد شهید استان اصفهان و دبیران کانون‌ها در دانشگاه اصفهان آغاز شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.