تکرار رفتار مذبوحانه انگلیس؛

ملی پوشان تکواندو شانس کسب سهمیه المپیک پاریس را از دست دادند؟

درحالی که تنها سه روز تا برگزاری رقابت‌های فینال گرند پری تکواندو مانده است، اما هنوز روادید ملی پوشان ایران صادر نشده است.

سه روز بیشتر تا آغاز مرحله نهایی مسابقات فینال گرند پری باقی نمانده است و این در حالی است که هنوز روادید اعضای تیم ملی تکواندو برای حضور در این رویداد مهم از سوی کشور انگلیس صادر نشده است.

انگلیسی‌ها پیش از این نیز دست به چنین رفتار‌هایی زده بودند و در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ تیم تکواندوی کشورمان با یک ترکیب ناقص در رقابت‌ها حضور یافت. سال گذشته هم ویزای اعضای تیم ملی برای مسابقات جایزه بزرگ صادر نشد و تیم ملی موفق به حضور در رقابت‌های مذکور نشد.

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو که موفق به کسب روادید شده برای حل مشکل ملی پوشان در ایران به سر می‌برد تا این موضوع را پیگیری کند.

 فینال مسابقات گرندپری، رقابتی است که تکواندوکاران برای گرفتن سهمیه المپیک از طریق رنکینگ سیستم، مجوز حضور در المپیک پاریس را کسب می‌کنند. به نحوی که به ۵ نفر اول رنکینگ در ۴ وزن المپیکی مردان و ۴ وزن المپیکی بانوان سهمیه المپیک داده می‌شود که تاکنون ناهید کیانی، سهمیه حضور در المپیک را کسب کرده، اما مهدی حاج موسایی در وزن منهای ۵۸ کیلوگرم و مهران برخورداری در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم می‌توانند در منچستر سهمیه المپیک را کسب کنند. در بخش بانوان هم مبینا نعمت زاده شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارد که تمام این ظرفیت‌ها اکنون در حال از بین رفتن است.

اصغر رحیمی دبیر فدراسیون تکواندو در مصاحبه‌ای گفته که اگر روادید ملی پوشان صادر نشود، کار ما سخت خواهد بود؛ چراکه ما یک فرصت کسب سهمیه در مسابقات گرند اسلم چین را پیش رو داریم. برای رسیدن به سهمیه المپیک در این دو وزن ناچاریم ۱۷ نفر را به چین اعزام کنیم تا نفرات ما در جدول مسابقات پخش شوند و با حریفان مبارزه کنند.

همچنین مریم عبدالله پور در وزن ۴۷- کیلوگرم بانوان، سعید صادقیان‌پور در وزن ۶۳- کیلوگرم، مهدی پوررهنما در وزن ۷۰- کیلوگرم، علیرضا بخت در وزن ۸۰- کیلوگرم و حامد حق شناس در وزن ۸۰+ کیلوگرم، ملی‌پوشان اعزامی تیم پاراتکواندو در سفر به منچستر را تشکیل می‌دهند که همگی آن‌ها از شانس کسب سهمیه پارالمپیک پاریس برخوردارند.  

همچنین هدایت تیم ملی پاراتکواندو در گروه آقایان برعهده پیام خانلرخانی به عنوان سرمربی است و علی کریمی صابر به عنوان مربی وی را یاری می‌کند. عاطفه کشاورز سرمربی تیم ملی بانوان نیز تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها را همراهی می‌کند و جمشید سهرابی سرپرست تیم خواهد بود.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار