درخواست نماینده فلسطین در شورای امنیت برای توقف جنایت در غزه

شورای امنیت امروز جلسه‌ای را برای بررسی جنگ غزه و استقرار آتش بس در این باریکه برگزار کرد.

کشتار مردم بی دفاع غزه گرچه از هفتم اکتبر آغاز شده است، اما تا به امروز (۲۹ نوامبر) شورای امنیت سازمان ملل موفق به صدور قطعنامه‌ای به منظور پایان بخشیدن به درگیری‌ها و استقرار آتش بس در این باریکه نشده است. موضوعی که سنگ اندازی آمریکا دلیل اصلی آن بوده است. 

به گزارش الجزیره، ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل خواستار آن شد که آتش بس موقت فعلی در غزه به یک آتش بس دائمی و پایدار تبدیل شود. 

وی در این باره گفت: نمی‌توان اجازه از سرگیری دوباره کشتار مردم غزه را داد. به واقع این یک جنگ نیست بلکه یک قتل عام است که هیچ کس نمی‌تواند آن را توجیه کند. این جنایت باید پایان یابد. 

لیندسی توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت مدعی شد: واشنگتن از استمرار آتش بس در غزه حمایت می‌کند. با این حال، ما تا زمانی که تمامی اسرای اسرائیلی از دست حماس آزاد نشوند آسوده نخواهیم بود. 

وی افزود: بدین منظور ما خواهان تمدید آتش بس موقت هستیم. اسرائیل به صراحت این مسئله را روشن ساخته است که آمادگی دارد در صورتی که حماس روزانه ۱۰ اسیر را آزاد کند، این آتش بس را برای یک روز دیگر تمدید کند. 

آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در این نشست بار دیگر خواستار استقرار آتش بس دائمی در نوار غزه شد. وی با اشاره به ویرانی‌ها و کشتار غیرنظامیان افزود: اکنون هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد. ۸۰ درصد از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ساکن غزه از خانه‌های خود آواره شده‌اند و میزان ویرانی‌ها و تلفات در این جنگ فاجعه بار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار