هشدار جدی دادستانی زاهدان به فروشگاه‌های زنجیره‌ای؛ هفت فروشگاه پلمب شد

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال بازدیدهای متعددی از صنوف مختلف انجام شد که هفت شعبه از فروشگاه‌ها زنجیره‌ای در زاهدان پلمب شده است.

ابوالفضل احمدزاده  اظهار کرد: به منظور صیانت از حقوق عامه و به خواست و مطالبه مستمر مردمی، از ابتدای سالجاری بازدیدهای متعددی از صنوف مختلف انجام شد که در برخی از شعب فروشگاه های زنجیره ای و شبکه ای موارد عدم رعایت نکات بهداشتی و نقص های بحرانی احراز و مشاهده شد.

وی افزود: با توجه به اینکه موارد تخلف مشاهده شده در این فروشگاه ها مصداق بارز تهدید علیه بهداشت عمومی بود برخورد با آنها با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان گفت: این فروشگاه ها آگاهانه و عامدانه با هدف سودجویی بیشتر نسبت به خرید و فروش اقلام تاریخ مصرف گذشته اقدام می‌کردند به نحوی که در زمان مراجعه بازرسان، بلافاصله این اجناس را از مقابل دید پنهان می‌کردند.

وی تاکید کرد: در این مدت و در بازرسی های انجام شده تاکنون، هفت شعبه از این فروشگاه ها در زاهدان پلمب شده است.

احمد زاده تصریح کرد: این فروشگاه ها مورد رجوع جمع زیادی از شهروندان هستند به هیچ عنوان مجاز نیستند موادی که تاریخ مصرف آنها گذشته، مخدوش و یا تغییر داده شده را خریداری و نسبت به عرضه آن اقدام کنند که به محض رویت و اثبات، شعبه متخلف پلمب می شود.

وی ادامه داد: این‌ دادستانی علاوه بر پلمب فروشگاه، بر اساس قانون مجازات اسلامی علیه آنها پرونده کیفری تشکیل داده و با کسانی که به هر نحوی امنیت غذایی شهروندان را نقض می‌کنند به شدت برخورد می کند.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در صورت احراز، اسامی فروشگاه های متخلف به اطلاع عموم مردم می رسد و نکته‌ مهم این است که فروشگاه های زنجیره ای علاوه بر اخذ مجوز از مرکز، ملزم هستند تا جوازهای لازم شهرستانی را نیز بگیرند و اگر نسبت به این مهم بی تفاوت باشند به منزله فعالیت بدون جواز کسب محسوب شده و از ادامه فعالیت آنها ممانعت خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار