نماینده ولی فقیه در استان قزوین، خیران را انسان‌هایی هوشمند دانست و گفت: هوشمندی آنان به خاطر اینکه مال خود را به جایی می‌سپارند که تمامی شدنی نیست، جاودان و ماندگار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار با حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع خیران سلامت کشور گفت: جنایت‌هایی که صهیونیست‌ها در غزه در حال انجام آن هستند و آمریکا، انگلیس، فرانسه و همه گرگ‌های عالم که از آن‌ها حمایت کردند، نشان می‌دهد احتیاج داریم تا بر آرمان‌های خود تا ظهور منجی عالم بشریت حفاظت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حیات ۲ نوع است، یک حیات مادی که شامل نفس کشیدن جسمانی، تامین غذای جسم و دوا و درمان، از سرپا ماندن جسم در قرآن کریم و روایات تحت عنوان حیات حیوانی نام برده شده است، چون همه این موارد شامل حیوانات هم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: قرآن کریم هم وقتی راجع به حیات حیوانی صحبت می‌کند می‌فرماید «انسان‌ها و حیوانات در این حیات مشترک هستند»، و نیز برای مثال می‌فرماید «ما باران را باراندیم، دانه‌های خوراکی و گیاهی را رویاندیم» و وقتی به نتیجه می‌رسد به ما می‌گوید «از این‌ها بخورید و به چهارپایان و احشام‌تان نیز از این دانه‌ها بدهید».

وی اضافه کرد: این آیات نشان می‌دهد آدم‌ها اگر به همین قانع باشند که بخورند و بخوابند شأن آن‌ها مانند حیوانات می‌شود، سپس نشان می‌دهد برای انسان خوراک دیگری، عالم دیگری و حرمت وجود دارد، در آیات بسیاری به این مسائل پرداخته است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در حوزه سلامتی و درمان، پیشگیری همیشه مهمتر از درمان است، برخی پیشگیری‌های سلامتی را در قرآن داریم که هنوز جامعه پزشکی ما آن طور که باید به این‌ها نگاه نکرده و هنوز فعال نشده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: ما نیز می‌گوییم دانشمندان ما بیایند کلید واژه‌های سلامتی را در بیاورند، این کلیدواژه‌ها بسیار قابل اهمیت هستند و جای آن در جامعه ما خالی است، بسیاری از مصائب، دردها، گرفتاری‌ها و زحماتی که برعهده جامعه پزشکی ماست به این بر می‌گردد که ما این کلیدواژه‌ها را در زندگی‌های خود اعمال نمی‌کنیم، یعنی به پیشگیری‌ها توجه نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: سفارش قرآن کریم این است که ما چیز‌های پاک بخوریم و روزی ما طیب و طاهر باشد، اگر دانشمندان قرآنی و طبیبان این سنخ آیات را ببینند، می‌توانند نسخه‌های خوبی برای مردم بنویسند و عامل چشمگیر کاهش بیماری‌ها باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: خیران استان ما هم کار‌های خیر بسیاری انجام داده‌اند و کار‌های بزرگی اتفاق افتاده که به برکت وجود آنهاست، خیلی از این خیران به رحمت خدا رفته‌اند و بسیاری از آنان نیز در میان ما هستند، انشاءالله همه این کار‌های خیر ذخیره آخرت خیرین شود.

در ادامه این نشست، حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیرکل مجمع خیران سلامت کشور به ترتیب گزارشی از برنامه‌های بهداشت و درمان در کشور و استان قزوین ارائه کردند.

در سفر رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به استان قزوین ۲ دستگاه سی تی اسکن تخصصی شامل سیمولیشن (رادیوتراپی بیماران سرطانی) و آنژیوگرافی (قلب و عروق) در بیمارستان ولایت قزوین به بهره برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار