تولیدات ۱۰ تعاونی لرستان به خارج از کشور صادر شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تولیدات ۱۰ تعاونی استان به ارزش ۱۶ هزار و۶۵۶ دلار از ابتدای امسال تاکنون به خارج از کشور صادر شده است.

سید فرهاد ناصری نیا گفت:تولیداتی مانند ماهی، سنگ، گلیم، فرش، سم و دارو توسط تعاونی‌های استان صادر می‌شود و مقصد ۹۹ درصد صادرات تعاونی‌های لرستان به کشور‌های حوزه خلیج فارس است.

وی اظهار داشت: تعاونی‌های استان مشکلاتی از جمله عدم اعمال مشوق ها، نبود دفاتر امور گمرکی در شهرستان‌ها و مشکلات بدهی بیمه و مالیات برای صادرات دارند و برخی از آن‌ها ترجیح می‌دهند صادرات خود را از طریق مبادی غیر مستقیم، با نام استان‌های مرزی و سایر برند‌ها (نام تجاری) انجام دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین اضافه کرد: امسال ۶۱ تعاونی جدید صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و گردشگری با ۲ هزار و ۲۲۵ عضو در استان تشکیل شده که در صورت بهره برداری از این تعداد، یک هزار و ۲۸۱ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

ناصری نیا تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار و ۴۷۵ نفر ساعت آموزش تخصصی در حوزه حقوق و مدیریت حرفه‌ای به منظور افزایش بهر وری، ارتقای دانش و تولید اقتصادی برای تعاونگران لرستان برگزار شده است.

به گفته وی هم اکنون سه هزار و ۲۵۸ تعاونی با بیش از ۲۸ هزار نفر عضو در لرستان فعال است که زمینه اشتغال به کار ۴۲ هزار و ۱۸۰ نفر را فراهم کرده اند که از این تعداد، یک هزار و ۹۷۶ نفر در ۱۷۴ تعاون روستا و سه هزار نفر در ۳۸ تعاونی ویژه بانوان مشغول به کار هستند.

برچسب ها: صادرات ، تولیدات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.