آب‌های مرزی آذربایجان‌غربی مهار می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به مهار آب‌های مرزی، گفت: بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های مرتبط با این طرح در استان اختصاص یافته است.

مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: برای تکمیل طرح‌های مرتبط با مهار آب‌های مرزی در استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب شد.

وی افزود: با تخصیص این اعتبار بیش از ۳۸ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی به مجموع شبکه‌های آبیاری و زهکشی در دست بهره برداری در سطح استان افزوده خواهد شد.

رستگار اضافه کرد: با این میزان اعتبار، ۱۹ هزار و ۲۵۰ هکتار از شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایاب سد کرم آباد پلدشت،۱۳ هزار هکتار از شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد سیلوه پیرانشهر، دوهزار و ۳۵۰ هکتار از شبکه غازان، ۲ هزار هکتار از شبکه شهید قنبری و هزارو ۵۰۰ هکتار از شبکه دشت نازک آماده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: با توجه به تخصیص بودجه لازم در ۹ ماه آینده عملیات اجرایی شبکه‌های آبیاری و زهکشی تکمیل شده و تا شهریور ماه سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ایجاد شبکه‌های آبیاری و زهکشی اراضی، موجب رضایتمندی مردم منطقه شده و ضمن رونق کشاورزی سبب تثبیت جمعیت روستایی و حتی مهاجرت معکوس از شهر به روستا در مناطق مرزی استان خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.