زلنسکی: تا زمانی که روسیه اوکراین را ترک نکند، گفتگوی صلح وجود ندارد

رئیس‌جمهور اوکراین مذاکرات آتش‌بس با روسیه را منوط به خروج نیرو‌های روس از خاک اوکراین دانست.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه گفت تا زمانی که روسیه تمام نیروهایش را از خاک اوکراین خارج نکند، هیچ امکانی برای مذاکرات آتش‌بس وجود ندارد.

زلنسکی در مصاحبه با نیکی ژاپن گفت: ما آتش بس داشتیم. با روسیه پشت میز نشسته بودیم... این کار موثر نبود. روسیه وقتی بعد از آخرین جنگ قدرت خود را بازیابی کرد، دوباره بازخواهد گشت.

علاوه بر این، زلنسکی گفت که آگاه است که جنگ جاری بین اسرائیل و حماس در غزه ممکن است حمایت کشور‌های غربی از اوکراین را کاهش دهد. وی در پایان ادعا کرد: من معتقدم که این دقیقاً همان چیزی است که فدراسیون روسیه برای دستیابی به آن تلاش می‌کرد و متاسفم که بگویم آن‌ها به نتیجه‌ای که می‌خواستند رسیده اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب سایت پارلمان اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین لایحه بودجه سال ۲۰۲۴ اوکراین را با کسری بیش از ۴۳ میلیارد دلار امضا کرد که این به معنای کاهش تجهیزات نظامی در سایه بحران اقتصادی اوکراین است.

پیش از این، داگلاس مک گرگور، مشاور سابق پنتاگون، گفته بود آمریکا تقریباً تمام ذخایر تسلیحاتی خود را به اوکراین فرستاده است و ارتش اوکراین به دلیل فرار بالای سربازان در آستانه سقوط است. همچنین فرماندهان اوکراینی به دلیل ناتوانی در تخلیه مجروحان، به همراه کل واحد‌ها تسلیم ارتش روسیه شدند. 

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست هم اخیرا گزارش داد کنگره آمریکا نسبت به گذشته کمتر به حمایت مالی از کی یف اهمیت می‌دهد و حمایت از رژیم صهیونیستی و حفاظت از مرز‌های جنوبی با مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی را در اولویت قرار داده است. این ممکن است به معنای پایان کمک‌های آمریکا به اوکراین باشد.

مسکو بار‌ها اعلام کرده است که کمک‌های نظامی غرب برای اوکراین نویدبخش نیست و تنها درگیری را طولانی‌تر می‌کند. ایگور کریلوف، فرمانده نیرو‌های حفاظت رادیولوژی، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه با اشاره به شکست‌های اوکراین در میدان نبرد هشدار داد که نیرو‌های اوکراینی ممکن است به دلیل شکست در «ضد حمله» خود به استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی متوسل شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۵:۴۷ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
خب مگه روسیه اسکول شاسکول مشنگ گاگول نفهم بوده که الکی به اوکراین حمله کنه و حالا هم عقب نشینی کند !!! زلنسکی صهیونیستی یهودی مردک مسخره شامورتی باز که با انتشار ویروس کرونا دمار از روزگار مردم جهان درآوردید و نقشه های شوم بسیار بزرگی برای حمله گسترده به کشورهای جهان اسلام ناب محمدی ص داشتید و به روسیه حالا هم روسیه مغزه خر نخورده که بیاد از اوکراین خارج شود اوکراین دیگه شده جزو سرزمین روسیه کشور گشایی کرده برای اهداف استراتژیکش حالا پس از این همه کشته شدن افرادش و کشتن اوکراینیها بیاد از اوکراین خارج شود !!! واقعاً یا خیلی اسکول شاسکول مشنگ گاگول نفهمی یا روس‌ها رو اسکول شاسکول مشنگ گاگول دیدی . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااد حالا برو دو تا روشن شید . والسلام .
آخرین اخبار