سهرابی گفت: اقدامات برای شناساندن ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان کافی نبوده و باید تلاش خود را در این زمینه صد برابر کنیم.

امیر نبی سهرابی جانشین ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: تلاش، ماموریت و رسالت بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رساندن پیام دفاع مقدس به نسل حاضر و نسل‌های آینده خصوصا جوانان و نوجوانان ما است.

وی ادامه داد:بنیاد ما با ساخت موزه‌هایی در مراکز استان‌ها و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تهران سعی بر این دارد که آثار و پیام این موضوع مهم را با گالری‌هایی که برای این کار ترتیب داده برای نسل جوان  و جوانان ارائه و تبیین کند.

امیر سهرابی افزود: با فیلم‌ها و کتاب‌هایی که در زمینه دفاع مقدس فراهم شده و حتی به طور مشخص برای کودکان و نوجوانان چاپ و منتشر می‌شود رسالت خود را برای رساندن پیام و ارزش‌های دفاع مقدس به جامعه انجام می‌دهیم. اما این کار‌هایی که انجام دادیم آیا کافی و موثر بوده‌است. باید بگوییم که متاسفانه این گونه نیست و کافی نبوده و همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند باید تلاش خود را در این زمینه صد برابر کنیم.

وی ادامه داد:‌رهبر انقلاب امسال در ۲۹ شهریور برای رزمندگان دفاع مقدس سخنرانی کردند و فرمودند در زمینه شناساندن ارزش‌ها و پیام‌های  دفاع مقدس به جامعه  کار‌هایی شده، اما کافی نیست ما باید تلاش‌های خود را در جامعه صدبرابری کنیم.

وی افزود: بنیاد نیز در صدد است که با به کار گیری تمام توان داخلی و کمک ارگان‌های فرهنگی بتواند در این حوزه به امید خدا فرمان رهبری را اجرایی کند و ما باید تلاش خود را بیشتر کنیم.

وی تاکید کرد: وظیفه داریم که برای نوجوانان و جوانان خود پیام و ارزش‌ها دفاع مقدس را ارائه کنیم. از کتاب‌های دانش آموزی و دانشجویی گرفته تا سایر بخش‌های فرهنگی کشور وظیفه داریم که اقدامات عملی تری انجام دهیم.

وی درباره ساخت اثر‌های نمایشی در ارتباط با فرماندهان دفاع مقدس و دانشمندان کشورمان اظهار کرد: صد در صد این تلاش برای تهیه این آثار وجود دارد، اما بنیاد به تنهایی نمی‌تواند دست به ساخت آثار نمایشی بزند و باید ارگان‌های مربوطه این کار را بکنند و بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از آن‌ها هم حمایت معنوی و حمایت مادی می‌کند و البته بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این راه قدم برداشته است.

امیر سهرابی در انتها گفت: در ارتباط با تمامی بزرگان دفاع مقدس و دانشمندان کشور و شهدای هسته‌ای بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این رسالت را دارد تا از همه هنرمندان و فیلم سازان و سازمان‌هایی که در این زمینه قدم بر می‌دارند حمایت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار