محمدرضا جودت معمار پیشکسوت درگذشت

محمدرضا جودت معمار پیشکسوت و از بنیانگذاران معماری مدرن ایران در ۸۴ سالگی درگذشت

محمدرضا جودت عضو هیات امنای انجمن مفاخر معماری و یکی از بنیانگذاران معماری مدرن ایران پنجشنبه- نهم آذرماه- دار فانی را وداع گفت.

وی سال ۱۳۱۸ در اردبیل متولد شد و پس از گذراندن دوره ابتدایی و دبیرستان در سال ۱۳۴۰ در دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران رشته نقاشی را ناتمام رها کرد و در رشته معماری و شهرسازی دانشگاه شهیدبهشتی با مدرک کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شد.

جودت عضو هیات علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهیدبهشتی، مدیرعامل شرکت مهندس مشاور جودت و همکاران و از موسسان تالار ایران (قندریز) بود. وی طراحی و مدیریت پروژه‌های گوناگونی از جمله طراحی معماری دانشکده‌های پزشکی و پیراپزشکی سمنان و سنندج و سالن آمفی‌تئاتر بندرعباس را در کارنامه خود دارد.

تالیف کتاب‌های بررسی هنری اجتماعی امپرسیونیسم، معماری قدیم و جدید ژاپن و ترجمه کتاب‌هایی همچون ریشه‌های معماری مدرن، معماری دیکانستراکشن، معماری و دیکانستراکتیویست، پایان هنر، زهدان‌های معماری، تو معماری را ترسیم می‌کنی و ولی من آن را می‌سازم از جمله آثار این معمار فقید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
ایشون استاد راهنمای پایان نامه فوق لیسانس من در سال ۱۳۷۲ بودند. انسانی بسیار شریف و معماری برجسته.
یک خاطره هم از ایشان دارم، زمانی که کتاب "تو معماری را ترسیم می کنی ولی من آن را میسازم" را در دست ترجمه داشتند، بخش هایی از متن انگلیسی آن را به دانشجویانشان داده بودند تا به عنوان کار دانشجویی ترجمه کنند.
بعد از چاپ کتاب، یک جلد از آن را در یکی از بردهای دانشکده قرار داده بودند که در کنار آن دانشجوی شوخ طبعی متنی با این مضمون نوشته بود " تو معماری را ترجمه می کنی ولی من آن را چاپ می کنم"
روحش شاد
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
اخیییی روحش شاد محمد رضا جودت معمای پیشکسوت هم درگذشت تسلیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
خدایش بیامرزد و رحمت اش کند واقعا انسانی خوبی بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
خدایش بیامرزد و رحمت اس کند واقعا انسانی خوبی بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
خدا رحمتش کند
آخرین اخبار