آستین: آمریکا روی آتش‌بس اسرائیل و حماس کار خواهد کرد

وزیر دفاع آمریکا مدعی ادامه تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس میان حماس و اسرائیل شد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی ادعا کرد که ایالات متحده، قطر و مصر به همکاری با یکدیگر برای برقراری آتش بس میان اسرائیل و حماس ادامه خواهند داد. 

به گزارش رویترز، او همچنین ادعا‌هایی را که قبلاً ایالات متحده و اسرائیل مطرح کرده بودند، تکرار کرد و گفت حماس با ارائه ندادن لیست جدیدی از اسرا که اسرائیل مایل به آزاد کردن آن‌ها بود، شرایط آتش‌بس را زیر پا گذاشت.

آستین در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده است که پیش از این جان کربی، سخنگوی امنیت ملی آمریکا اذعان کرد که آمریکا از تصمیم رژیم صهیونیستی برای تجدید تجاوزات خود به نوار غزه پس از پایان آتش بس حمایت می‌کند. او با ادعای اینکه مردم فلسطین به حزبی برای نمایندگی آن‌ها و دولتی برای اداره امور آن‌ها به دور از حماس نیاز دارند، مدعی شدغزه باید سرزمین فلسطین باقی بماند و منطقه آن کاهش نمی‌یابد.

مقامات فلسطینی در غزه اعلام کردند که از زمان پایان آتش‌بس در ساعت ۶ صبح روز جمعه، ۱۸۴ نفر شهید و حداقل ۵۸۹ نفر زخمی شده‌اند. سه خبرنگار نیز در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی کشته شدند. آن‌ها همچنین گفتند که «درگیری‌های سنگین» در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه روی داده است.

رژیم صهیونیستی نیز از ۴۰۰ حمله به نواحی مختلف غزه پس از پایان آتش بس خبر داد. طبق گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» میزان حمایت نظامی آمریکا از اشغالگری را در این تجاوز آشکار است. بر اساس آنچه این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی می‌نویسد، واشنگتن حداقل ۱۰۰ موشک پیشرفته BLU-۱۰۹ که هر کدام حدود ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارند، در میان ده‌ها هزار سلاح و گلوله توپخانه دیگر به رژیم صهیونیستی داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار