شهردار ایلام گفت: ساماندهی سگ‌های ولگرد در این شهر، نیازمند تشکیل یک کارگروه باحضور ادارات مختلف و تامین اعتبار است.

افشین مظفری شهردار ایلام در بازدید جمعی از خبرنگاران از پناهگاه نگهداری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب، اظهار کرد: شهرداری به تنهایی قادر به جمع آوری و نگهداری از سگ‌های ولگرد نیست و این موضوع نیازمند مشارکت همه ادارات مرتبط است.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات و خواسته‌های مهم شهروندان و حامیان حیوانات ساماندهی حیوانات بلاصاحب است، افزود: شهرداری در این راستا یک مکان برای نگهداری و عقیم سازی سگ‌های ولگرد ایجاد کرده که البته فعالیت این مرکز مستلزم همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های ذیربط است.

مظفری بیان کرد: در سال جاری تاکنون ۴۵۰ قلاده سگ ولگرد جمع آوری، قرنطینه و عقیم سازی شده که برخی از این سگ‌ها به برخی متقاضیان از جمله کشاورزان، دامداران، صاحبان کارگاه و انباری، عشایر داده می‌شود.

وی تاکید کرد: لازم است که یک کارگروه با ریاست معاون عمرانی استاندار در سطح استان و فرمانداران در سطح شهرستان‌ها شامل دستگاه‌های مرتبط با این موضوع تشکیل و مساله جمع آوری و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

شهردار ایلام با بیان اینکه مرکز کنونی نگهداری سگ‌های ولگرد جوابگوی حجم زیاد این حیوانات نیست، یادآور شد: باید برای نگهداری، قرنطینه و عقیم سازی همه سگ‌های استان، یک مکان وسیع و بزرگ خارج از شهر توسط این کارگروه در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون بخش خصوصی و انجمن‌های مردم نهاد حامی حیوانات برای ساماندهی سگ‌های ولگرد با شهرداری همکاری می‌کنند در حالی که شهرداری به همکاری همه دستگاه‌ها نیاز دارد.

مظفری بیان کرد: شهرداری برای هر قلاده سگ در مدت نگهداری سه ماهه، بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون ریال از محل منابع داخلی خود برای فرایند‌های زنده گیری، جمع آوری، نگهداری، تغذیه، واکسیناسیون و عقیم سازی هزینه می‌کند و باتوجه به تعداد زیاد سگ ها، این هزینه سرسام آور و خارج از توان شهرداری است.

شهردار ایلام در بازدید از پارک سنگی میدان ارغوان در ورودی شهر ایلام یادآور شد: با توجه به دستور استاندار مبنی بر زیباسازی مبادی ورودی و خروجی شهر ایلام، در گام نخست پارک سنگی ارغوان در ورودی شهر برای ساماندهی، بهسازی و زیباسازی می‌شود.

وی بیان کرد: برای این منظور سرمایه گذار مشخص شده است و طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته، عملیات زیباسازی و بهسازی این پارک تا پایان آذرماه سال جاری به اتمام می‌رسد و برای عموم مردم قابل استفاده خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.