ارتقاء شاخص ۱۰ رتبه ای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حوزه پژوهش+عکس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از حضور محققین و فناوران دانشگاه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری ادارات و سازمان های استان هرمزگان خبر داد.

غلامعلی جاودان عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس و جمعی از روسا و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد؛ ضمن تبریک هفته پژوهش خدمت همه اساتید و دانشجویان به ویژه محققیق در دانشگاه علوم پزشکی گفت: پژوهش و تحقیقات از شاخصه های توسعه پایدار هر کشوری محسوب می شود؛ لذا برگزاری چنین نمایشگاه ها و هفته پژوهش فرصتی مناسب برای توجه بیشتر به مباحث پژوهش و فناوری است. 

جاودان گفت: جامعه، محققین و اساتید باید به سمت تولید نیازهای جامعه که بر پایه اقدامات پژوهشی است بروند. عملا دانشگاه ها تکلیف دارند بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم که پژوهش ها را کاربردی و بر اساس نیاز جامعه انجام دهند و این هفته فرصت مناسبی است برای مرور این موارد.

وی با اشاره به نقش دانشگاه ها در حوزه تحقیقات کاربردی گفت: نقش دانشگاه به ویژه در انجام تحقیقات و هم حمایت از افراد خلاق، نوآور و کار آفرین و کسانی که در تولید محصولات دانش بنیان اقدام می کنند؛ نقش ویژه و قابل توجهی است.

جاودان با بیان اینکه صنعت باید در پژوهش های  دانشگاه ها دخیل باشد؛ گفت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حوزه پژوهش و تحقیقات کاربردی بر اساس چالش های نظام سلامت مبتنی بر برنامه ها و نظام های آموزشی خود فعالیت می کند؛ و بر انجام پژوهش با بهره گیری از صنعت و جامعه تاکید دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دانشگاه داری ۱٠ مرکز تحقیقاتی، ۲ مرکز تحقیقات بالینی، یک مرکز رشد و ۶ مجله علمی پژوهشی است؛ اجرای ۱۰۸ طرح تحقیقاتی فناورانه در سال گذشته و ۳۰۲ مقاله در ISI و ۲۵۰ مقاله در سایر نمایه ها چاپ و به نمایش درآمده است.

جاودان گفت: شاخص پژوهشی دانشگاه نسبت به سال گذشته ۱۰ رتبه افزایش داشته و ۴۱ هسته فناور در واقع از زمان تاسیس مرکز رشد ایجاد شده و در زمینه انجام پژوهش های هدفمند دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با برنامه ریزی های صورت گرفته در حال اقدامات ویژه است.

او ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و  تلاش های اساتید، پژوهشگران و دانشجویان از آنان دعوت کرد با توجه به وجود ظرفیت بالقوه دریا به ویژه خلیج فارس و دریای عمان در هرمزگان و تاکید مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از ظرفیت دریا در انجام تحقیقات و تولید محصولات بر پایه دریا در این حوزه ورود کنند.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آماده هر گونه همکاری در قالب تفاهمنامه با موسسات و مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و غیر دانشگاهی در زمینه مسائل و فعالیت های پژوهشی فیمابین مشترک می باشد.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار